Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av CAT3208
poseidon skrev:Nån mm till gummi hade inte skadat.... Väldigt tuff för övrigt!
Forsøker med 35 profil på 22" Blir det for hardt og for lite så får jeg se hva jeg gjør, 40 går nok men, 45 blir mye på 22"
av Bitez
jösses vilka däck! Jag hade 20" 275 45 på min tidigare xc90, upplevde den som grymt stötig, lovade mig själv att aldrig mera gå på 20" + Men när man ser blir man ju bra sugen :))))
Användarvisningsbild
av oilburner
Jævlar den va rå cat3208
Har også et sett 22 tommere liggende og vente på sommeren men ikke lika brutala felgar som dine. Stilige felger men det blir med prøvemonteringen i denne omgang regner jeg med. Var på hytta i helga og skotta snø 3 gånger og det første jeg måtte gjøre når jeg kom hjem igjen var jammen å skotta snø igjen. Så det er ingen tegn til sommeren enda.
Torsdag blir det å henta nybilen og kjøre den inn til lakk behandling samt få montert på vinterdekka. Blir vell ikke noe testkjøring før til Mandag igjen regner jeg med. Helga går vell med til å hente tilbud på montering av hengerfeste og div smådetaljer. Hadde bestillt med hengerfeste før jeg fant ut at det var ca 4 lapper å spare på detta ved å kjøre til sverige og få det montert der. Dermed så kan man nesten si at R-design rattet var gratis :-O)
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
bjornw skrev:Då kommer våra bilar åka samma båt. Frågan är bara när båtj-vln behagar gå?

Har du leverans v10 också?
Halvmas skrev:Min tid backades 1 vecka från V.11 till V.10 och den står också klar :D
All denna väntan.....
Hur går det för era? Har det ändrats något på leveransinfo? Den jag skrev om i mitt inlägg en bit längre upp som från början hade samma sista ändringsdag och prel.lev som min, står på Volvo i Göteborg. Min har dock inte ändrat status...
Användarvisningsbild
av bjornw
Det händer inte ett skit. Fortfarande preliminär lev v10 och färdigbyggd. Tänkte höra av mig till säljaren idag och be han kolla.
Användarvisningsbild
av bjornw
NUUUUU!!!!!

Bilen transporteras till återförsäljaren
Just nu transporteras din bil med lastbil eller på tåg till din Volvohandlare.

Om det innebär att den redan är i Gbg och är på väg med tåg/bil eller om den precis ställts på båten vet jag inte?

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]