Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Om motorn är igång, alla dörrarna är stängda och du öppnar en dörr och går ut med nyckeln på dig och stänger dörren efter dig så ska den varna att nyckeln är borttagen från bilen.
av LOTEZ
XC90_Executive skrev:Om motorn är igång, alla dörrarna är stängda och du öppnar en dörr och går ut med nyckeln på dig och stänger dörren efter dig så ska den varna att nyckeln är borttagen från bilen.

Precis o de 'r de den inte gör just nu.. :-/
av Steff 99
XC90_Executive skrev:Om motorn är igång, alla dörrarna är stängda och du öppnar en dörr och går ut med nyckeln på dig och stänger dörren efter dig så ska den varna att nyckeln är borttagen från bilen.
Den varnar med text i hastighetsmätaren.
Men man hör inget utanför, frågan är vad händer om någon sätter sig i o kör iväg och jag står där med nyckeln i fickan o lång näsa...stannar bilen efter en stund eller går den tills den blir avstängd ?
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Steff 99 skrev:Den varnar med text i hastighetsmätaren.
Men man hör inget utanför, frågan är vad händer om någon sätter sig i o kör iväg och jag står där med nyckeln i fickan o lång näsa...stannar bilen efter en stund eller går den tills den blir avstängd ?
Vad jag vet kan man köra så länge man vill även utan nyckel. Om man står ut med oljudet.

I t.ex C70N låter det så mycket att man knappt kan sitta i bilen om man går ifrån med nyckeln.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:
Steff 99 skrev:Den varnar med text i hastighetsmätaren.
Vad jag vet kan man köra så länge man vill även utan nyckel. Om man står ut med oljudet.

I t.ex C70N låter det så mycket att man knappt kan sitta i bilen om man går ifrån med nyckeln.
Jag har inte hört något ljud alls från min bil...i varjefall kan jag gå 15-20 meter från bilen utan att jag har hört något.
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
På V70II låter det inte så starkt. Men om du hoppar in i bilen igen utan nyckel så hör du att det låter.

LOTEZ, har du provat att hoppa in i bilen igen utan nyckel och köra iväg lite? Se om den varnar då.
av Steff 99
XC90_Executive skrev:På V70II låter det inte så starkt. Men om du hoppar in i bilen igen utan nyckel så hör du att det låter.

LOTEZ, har du provat att hoppa in i bilen igen utan nyckel och köra iväg lite? Se om den varnar då.
Jag testade nu för en stund sedan.
Körde ut bilen från garaget , gick ur till soptunnan 20 meter från bilen och satte mej i bilen igen ..dödstyst.
Men text i instrumentet att nyckeln var utanför bilen.
av JHg
XC90_Executive skrev:Då måste det vara något nytt för MY10. Den kanske inte varnar med ljud innan man har kört iväg?
Nä, min låter hela tiden... Tills den hittar nyckeln igen oavsett om jag kör eller står stilla.
av xc60fwd
Har beställt keyless go och undrar hur det funkar med elstolarnas minne när både frugan och jag har varsin nyckel (med eget stolsinställningsminne)? T ex om vi båda sitter i bilen och har nycklarna med oss samtidigt....hur "vet" bilen vem som kör och vilken inställning som gäller?

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]