Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jo en trasig sak är en trasig sak :(
men frågan är o det går som jag skrev innan att skruva bort den "övre delen" och sen lyfta kammen försiktigt och byta lyftarna ? enligt haynes boken så skall drev, K-remmen allt bort sen toppen det blir en jätte operation :(
Utan att vara helt säker skulle jag tro att du behöver ta bort kammremmen och lyfta bort kammarna men toppen kan nog sitta kvar.jag vet ju inte när du bytte kammremm sist men det skulle kanske va en ide att göra allt samtidigt.Mvh Mats
fixade ny olja idag 5w-40 tänkte byta den i helgen men när jag tankade idag så passade jag på att kolla oljan såg bra ut när jag fick up stickan torkade av och doppade den igen och fick upp en torr pinne!!!! det här ju skämmigt att man inte har sett detta tidigare men framför allt att inte mekaren på mechanum kollade detta pyntade dock 1100 för en motorkoll (S) fyllde på oljan ca 3-3½l och motorn är tyst som en mus hålla tummarna men uppenbarligen läcker den olja istället om inte 0w-30 var för fin olja.

Gankska intressant om man surfar in på http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=8895 denna sida är för bilfirmor. :???: och denna är för fria verkstäder och konsumenter http://ew5.earlweb.com/recommendations. ... hicle=8895
Skall ta ett snack med dom på verkstan i måndag och jag HAR turbo !! tycker dom borde kollat oljan visst jag ville att dom kollade varför motorn knackade men jag tror dom lät den gå på tomgång sen aha det är ventilerna som låter 10½ säger vi till kunden :(
Åbro bra bemötande i kundservice :) men jobben är jag tveksam till gjorde service där för 4mån sen skulle dom "släcka en 2:a" anliggande färdbroms fram som dom inte lyckades med som jag löste på 2tim och lite svett och sen detta börjar bli ordentligt tveksam , snackade med en annan mekare och hyste inga goda ord över Mechanum tyvärr :(
Ok, om det är så med Mechanum i mölndal/åbra så åker jag nog någon annanstans faktiskt. hade tänkt be dem kolla min motor som låter som en diesel nästan... men då har man ju lite i bagaget vad dem verkar göra åt det. För det var väl så med din V40? att motorn lät som en diesel?

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]