Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av LOTEZ
Tjena

som rubrik lyder... Keyless har slutat varna trots att jag lämnar bilen med motor igång och går ifrån mer än tom 10 meter

vad är fel?

//LOTEZ
Användarvisningsbild
av CarMan
JAg är inte tillräckligt van att hantera det systemet för at ha i huvet hur denna varning ska visas för föraren.
Visas den direkt när nyckeln lämnar cupen? eller när man försöker stänga av bilen?
Vad säger instruktionsboken?
av LOTEZ
Den brukar visa i infodisplay+ ljuder så fort jag stängt dörren efter mig fast än att jag står precis utanför bilen. OBS skillnaden mot påslagen motor och försök till start/låsa upp dörrar där det är en kriterie att nyckeln är max 1m ifrån bilen om jag inte minns fel
Användarvisningsbild
av CarMan
jo jag kan systemet när det gäller start & upplåsnign/ låsning, men inte exakt när det källler att lämna bilen med otor igång.

har man nån egen inställning i "förarmenyn" ?
Vad säger instruktionsboken?
av LOTEZ
Inga speciella inställningar vad jag kan se i menyn, var ut o titta precis...

Har nybilsgaranti således har jag/kommer jag aldrig öppna instruktionsboken.

Ursäkta om det låter drygt men de är därför jag betalade 50-60 tusen mer för en ny bil än en demo med 600mil. Redan mailat min åf, tänkte bara se om någon visste om de gick o rensa felkod eller dyl. Får iofs ingen varning alls, bilen är
som vanligt förövrigt. Vill inte koppla bort batteri, brukar bara föra med sig otur för min del :(
Användarvisningsbild
av CarMan
Nu blir man ju sällan /alldrig debiterad att betala nått när man har nybilsgaranti, men nybilsgarantin gäller ju igentlgen bara för fel på bilen. om du som ägare gör ett handhavande fel, så kan du teoretiskg bli debiterad för verkstadsarbetet.

Säg att du lämnar in bilen på verksta för att den inte blir varm, sen visardet sig att du har stängt av automatisk parkeringvärnng eller vad det stpr i displayen. då har ju bilen inget fel, så volvo betalar inget (men verkstäderna brukar sällan debitera kundrna för deras misstag)

Så det låter väldigt drykt & dumt att vägra öppna en instrukionsbok, när man har problem (jag köper det fakrum att man inte läser instruktionsboken, men man kan ju öppna den när man stött på problem!)
av JHg
PM:a mig så kan jag mejla den...

Hade samma problem och fungerade prima! Tack och b[…]

Luftfjädring gör underverk med bilen, sk[…]

Problemet är att seriösa verkstäder[…]

Får inte ut diff ur bakaxel

Testa svetsa fast ett par grövre pinnar p&ari[…]