- fre 26 feb 2010, 15:50
Så står det i displayen till färddatorn efter en stunds körning, ibland står det även "låg oljenivå, fyll på olja". Detta trots att oljenivån inte alls är låg, tvärtom, den ligger på max strecket på stickan.
Jag va in på Mekonomen verkstan alldeles nyss för att kolla felkoder, men några sådana fanns inte. Enligt gubben så måste det vara en felkod och inte bara text, som i mitt fall.
Jag ringde även och kollade med Volvo först, men dom hade inte tid med mig förän om 2 veckor..
Troligen är det alltså oljenivå givaren som håller på att tacka för sig.
Någon som vet om denna är dyr?
Svår att byta?
Vart sitter den?
Är det någon fler som varit med om detta?
Mekonomen skulle själva kolla med Volvo, han skulle använda sin egen kontakt. Så förhoppningsvis får jag svar på måndag ifrån honom.
Jag va in på Mekonomen verkstan alldeles nyss för att kolla felkoder, men några sådana fanns inte. Enligt gubben så måste det vara en felkod och inte bara text, som i mitt fall.
Jag ringde även och kollade med Volvo först, men dom hade inte tid med mig förän om 2 veckor..
Troligen är det alltså oljenivå givaren som håller på att tacka för sig.
Någon som vet om denna är dyr?
Svår att byta?
Vart sitter den?
Är det någon fler som varit med om detta?
Mekonomen skulle själva kolla med Volvo, han skulle använda sin egen kontakt. Så förhoppningsvis får jag svar på måndag ifrån honom.
V70 2,5T -05
- By ThorHammer