Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av macko
Nån som har haft problem med glapp i stolarna fram?? Om man känner med handen vid handtagen för justering av stolen känner man att det rör sig om man lutar sig bak i sätet. Vid accelration hörs ett klonk från stolarna. Mycket irriterande på en bil som bara är 2.5 år gammal. Är det byte av hela alltet som behövs??
Användarvisningsbild
av Mr 76
Exakt så hörs det i en av våra polisbilar, men så rullar de ju också dygnet runt året runt med olika personer i stolarna.....

//Mr 76
Användarvisningsbild
av CarMan
Vet inte om din bil är inom rätt schassi numer, men det fans bilar som kan kunde byta en nit mot en skruv & då vart dom tysta
av macko
Carman vet du om det går på nån förlängd garanti??
Användarvisningsbild
av Danneman
Ja,, nu var jag intresserad.. för min har en tendens att glappa.!!!
Användarvisningsbild
av G-kraft
Mr 76 skrev:Exakt så hörs det i en av våra polisbilar, men så rullar de ju också dygnet runt året runt med olika personer i stolarna.....

//Mr 76

Kolla om bultarna under plasten , under sättet sitter hårt åt, vid sidorna, samt den spaken som man kan snurrar på så att ryggstödet justeras, kan man dra åt så att den hårdnar, hör med volvo, har en vän som arbetade med mycket av just de problem , ( måste vara så skönt o vara polis, håller själv på med det,,,är klar med alla testerna, så att jag hoppas att jag kommer in till augusti detta året eller jan,2007 )
av boeder
macko skrev:Nån som har haft problem med glapp i stolarna fram?? Om man känner med handen vid handtagen för justering av stolen känner man att det rör sig om man lutar sig bak i sätet. Vid accelration hörs ett klonk från stolarna. Mycket irriterande på en bil som bara är 2.5 år gammal. Är det byte av hela alltet som behövs??
Hade det problemet på min V70 -04 modellår, de bytte stolens underede på garanti, detta var efter ca 3000 mil redan.
av usjam
Stolsunderedet på min S60-04 byttes oxå på garantin - den
var då knappt 2år gammal. Samma sak på en kompis V70-03.

Det känns som det är problem på en hel del bilar......
av NCR
usjam skrev:Stolsunderedet på min S60-04 byttes oxå på garantin - den
var då knappt 2år gammal. Samma sak på en kompis V70-03.

Det känns som det är problem på en hel del bilar......
På mina gamla 04 byttes underredet på passagerarstolen för detta felet. Min chefs bil som är en 02 har samma fel fast på förarsidan.
Bytt Tankarmatur 240 1986

Det finns en förpump inne i tanken, finns p&a[…]

Men herregud, köp Geparts färdiga fj&aum[…]

Tjena! Blinkerspilen i instrumentbrädan b&ou[…]

Hur kontrollerar jag det på bästa s&a[…]