Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

av Volvo745racing_
Tjenare , Tänkte beställa kamremsats till min 740 16 ventilare och såg att skruvat.se hade bra priser !

Tror ni det är samma kvalitet som original ? :D
av jumu01
Har svårt att tänka mig att det skulle finnas en pirattillverkare av kamrem till din 740.
Se bara på t ex bromsskivor där bremo är tillverkaren köps billigt på mekonomen men med orginalloggon på så tar märkesfirmorna bättre betalt för samma skiva!

Ta kontakt med skruvat och fråga varifrån dom tar kamremen ifrån sedan är det att fråga Volvo samma sak, som jag sagt skulle jag bli väldigt förvånad om dom kommer från olika ställen!
Användarvisningsbild
av CarMan
detta har ju varit upe 100 ggr, sök ite på biltema så slipper vi dra det igen.

vist finns det många tillverkare, men det är ett få tal som är stora. MEN det är inte samma sak som att det är samm grefor !!!!
man kan tillverka efter olika spec, eller med olika toleranser. Sen är det vaktiskt vanligt att man s
ljer de saker som inte är inom en beställares tolerans till nån annan som aksepterar lite större toleranser.
av Redlös
Volvo745racing_ skrev:Tjenare , Tänkte beställa kamremsats till min 740 16 ventilare och såg att skruvat.se hade bra priser !

Tror ni det är samma kvalitet som original ? :D
Jag bytte rem, spännare och vattenpump på en V40 för några veckor sen. Beställde grejor från Skruvat.se. Jag tyckte att det var helt ok grejor, låg förpackat i ProffesionalParts-lådor men det stod GoodYear på remmen!
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Då kanske ni också vill veta att det är GoodYear som tillverkar BILTEMAS remmar :wink:

Men som CarMan säger, det finns nog både dåliga och bra remmar av samma märke.

/Kalle

Jag blev ganska irriterad på den där ch[…]

Volvo 740 fördelare

Det ör inte samma kabedragning. Det skiljer p[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och int[…]

DRL problem

Beter sig strålkastaren likadant om du anv&a[…]