Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Jag har nu rensat tråden på totalt onödiga inlägg som bröt mot forumsreglerna!

Kom ihåg vad topic handlar om!

/Kalle
av bilgalen
KKR skrev:Märkligt inlägg på ett Volvo-forum. Jag trodde de som var med/skrev på Jagrullar var hyfsat bilinresserade OCH körde Volvo.
Även vanliga bruksbilar/standardbilar har ju ett berättigande. I det avseendet gillar jag verkligen Volvo och kommer säkerligen köpa en till i framtiden även om jag idag kör annat märke.

Nu ska jag sluta söla ner den här tråden. Min slutplädering får bli...ni som äger de fårhållandevis få moderna Volvobilar med mycket motor. Låt emblemen sitta kvar så ni syns! :D
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ynot skrev:Ta bort onödiga emblem så får ni en renare och snyggare bil. ;-//
??? Finns det nödvändiga emblem. Eller bör man slita bort allt, inkusive volvos järnmärke i ratten, det kan ju knappast vara nödvändigt för bilen ska funka. ?:-/
av CAT3208
Har dere tenkt tanken at det muligens også kjører rundt biler med feil merke. Jeg kjenner til en Volvo xc60 med T6 merke på en bil med 2,4 D motor og merket er satt på av fabrikken.
Sansynligvis ved en feil men alikevell. :shock:
2,4 d merke på en T6 hadde vært mer 8) :-)-)
av Lazy
VolvoB20 skrev:
??? Finns det nödvändiga emblem. Eller bör man slita bort allt, inkusive volvos järnmärke i ratten, det kan ju knappast vara nödvändigt för bilen ska funka. ?:-/
Om du läser trådskaparens fråga så kanske du förstår mitt inlägg (att detta gäller bakre delen på bilen). ??:-/
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Ynot skrev:
VolvoB20 skrev:
Om du läser trådskaparens fråga så kanske du förstår mitt inlägg (att detta gäller bakre delen på bilen). ??:-/
Japp, men en av de vanligaste styling-grejen är ju att plocka bort emblem i fronten på bilen också. De emblemen är väl precis lika onödiga som de som sitter i bakändan.

Men om man läser rubriken så handlardet väl inte om att hitta nödvändiga och onödvändiga emblem att plocak bort, utan att identifiera vilka emblem som är "tråkiga" och dessa ska plokas av bilen.

Vilka emblem av V8, T6, D5 , 1,6F 2.0 osv som är tråkigast kommer nog alla att ha olika uppfattningar om :mrgreen:
av Lazy
Lite syjunta här, men ok jag skippar "onödiga" och säger som jag sa i mitt första inlägg på denna tråd:
JAG tycker det är rent/snyggt med att bara behålla emblemet Volvo på bakre delen av bilen och övriga emblem tycker JAG är ok. :lol:
Användarvisningsbild
av kave
Ynot skrev:Min slutplädering blir:
Ta bort onödiga emblem så får ni en renare och snyggare bil. ;-//
Vad bra, då ska jag ta bort emblemen direkt. Det har varit ett väldans tvättande i vinter och jag kunde aldrig gissa att det hängde på emblemen.
Kan jag skippa 18" också då o gå direkt på 16" fälgar?
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 18

[quote="Erik Å"]Det pratas om att […]

Problem bromsar (luftning)

Du har felet där bak. Förmodligen en d&a[…]

Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]