Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tommyhaglund
hej. har lite problem med min v40 2,0T -98. vindrutespolningen är helt död både fram och bak. jag har kollat så det inte har frusit och det hade det inte. pumpen låter men pumpar ingenting.
av N0RBERG
Du skriver att du kollat att det inte frusit, menar du att du haft in bilen i varmgarage över natten då eller?
För jag har själv haft problem när det varit kallt, att vindrutespolningen inte fungerar, trots att jag blandat spolarvätskan för -35grader. Hör hur pumpen jobbar men händer inget. Har hjälpt då jag haft inne bilen i garage några timmar eller över natten.

Annars har jag ingen aning om vad som strular för dig.
av mattiasg
kolla att slangar sitter ihop ordentligt. Hade problemet att en T-kppling släppt och spolningen hamnade i motorrummet istället för på rutorna...
Användarvisningsbild
av Fisch
mattiasg skrev:kolla att slangar sitter ihop ordentligt. Hade problemet att en T-kppling släppt och spolningen hamnade i motorrummet istället för på rutorna...
Samma T-koppling har gått i baklås för mig vid ett tillfälle, kan vara värt att kolla upp.
av tommyhaglund
jag har haft bilen i varmgarage över natten och jag har även tagit av slangen vid motorhuven och sugit i slangen och då kommer de spolarvätska. kan det vara pumpen som gett upp??
av tommyhaglund
tack för tipsen...jag ökade värmen i garaget till 20c och lät bilen stå där i 2 dagar och nu funkar det igen... antingen är de glappt nånstans eller så hade det frusit rejält!...

Fjäderbenslagren kan vara slut, då blir[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]