Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
Steff 99 skrev:
Tobbev skrev:Kom precis hem från badhuset, och efter att ha kört på den oplogade parkeringen (ca 30cm snö) så inser jag att min V70 helt klart verkar vara bättre på att ta sig fram i snön än många andra.

Fick hjälpa 3 personer som hade kört fast när jag kom dit (Peuguot 206, Kia Ceed och Toyota Avensis) och 2 st när jag skulle hem (Audi A3 och Toyota Yaris).

Med volvon bara gasade jag och styrde, inga problem alls.
Med eller utan antispinn??
Med

Åbybadets parkering var det för övrigt.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tobbev skrev:
Steff 99 skrev:
Tobbev skrev:Kom precis hem från badhuset, och efter att ha kört på den oplogade parkeringen (ca 30cm snö) så inser jag att min V70 helt klart verkar vara bättre på att ta sig fram i snön än många andra.

Fick hjälpa 3 personer som hade kört fast när jag kom dit (Peuguot 206, Kia Ceed och Toyota Avensis) och 2 st när jag skulle hem (Audi A3 och Toyota Yaris).

Med volvon bara gasade jag och styrde, inga problem alls.
Med eller utan antispinn??
Med

Åbybadets parkering var det för övrigt.
Har du AWD eller FWD Tobbev? Om det är FWD så är det isf skönt att höra någon mer än jag som tycker att den funkar kanon trots bara FWD och breda däck. Jag har haft noll hinder i trafiken trots detta vinteväderoch har tom noterat att jag kommer fortare iväg från stillastående än många andra bilar. Kan till viss del hålla med om att de gamla 160-däcken ger bra grepp i mycket snö men då jag kör på ren asfalt 99.9 % av tiden även under vintrarna så föredrar jag ändå de bredare friktionsdäcken.

Hämtade ut en V90 MY26 förra veckan oc[…]

Problem med p-broms v60 cc-19

Tjena! För några veckor sedan fick jag[…]

Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]