Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av AndersP
Reflektion då'rå:
Kört hela vintern med dieselvärmaren, i stort sett bara korta sträckor (15-45min)
VÄRMAREN har fått jobba DÅ PLANEN varit att köra minst 30 min.
Köpte igår CTEK Xx 4003 för att ha i beredskap ifall batteriet går dåligt.
Idag starta inte värmaren med fjärren :-O
Kopplade in nya laddaren som har en gradering på 1-8 och där 7 är lika med bra laddat batteri. graderingen stod på 3 när jag koppla in den.
All som drar batterisåsom stereo värmare, rumpvärmare fram och bak mm mm har plus kylan har alltså tagit ut sin rätt.
Reflketionen är väl då, bra med värmare och alla andra grunkor men en schysst laddare får man kosta på sig för att slippa problem
Kan verkligen rekommenderar Xs 4003 hos UM (det är kampanj nu), den tillhör dessutom nya generationen laddare. Det ingick också en liten tåt som man kan montera på batteriet och sen sätta på alla kåpor och bara ha en snabbkoppling synlig som gör det lätt att ladda när behov finns.
av Twendor
Har aldrig byttet batteri på noen av mine biler, før de har blitt fem-seks år gamle. Er veldig nøye på bruk av webastovarmer,setevarme,stereo osv.
I dag ble det ingen start på Xc60-My 10. Den er fem mnd og har kjørt 12 000 km.
Bilen har vært problemfri, og har fungert meget godt.
Dårlig batterikvalitet trolig årsaken. :-(O)
Verkstedbesøk for å bytte batteri i morgen.
av CAT3208
AndersP skrev:Kan verkligen rekommenderar Xs 4003 hos UM (det är kampanj nu),
UM :?: kan du hjelpe med noe mer info og gjerne hva du fikk betale :)
av CAT3208
AndersP skrev:betalade 695 sek
Kolla in denna pdf på sidan 4
http://www.upplandsmotor.se/upload/Doku ... 10_ed2.pdf
Takker, Innkjøpt hos Mekonomen i Norge som har snudd på valutafoholdet. kr 749 Nok på tilbud.
http://www.mekonomen.no/default2.asp?p=kampanj&m=butik
Må også legge til at den ikke "foreløpig"trengs å brukes XC 60 som er en uke gammel, men på en Ford som er 2 uker :lol:
av soderb
Fick ringa efter Volvo assistans i morse, tomt batteri, fick ett nytt batteri på Bilia. De satte in ett 90A i stället för det som sitter som standard 80A till XC60. 90A är något större måttmässigt, men fick plats. Det verkar vara dålig kvalitet på de batterier som sitter som standard i XC60.

Mvh!
av Twendor
Fikk ikke nytt batteri i dag, da de måtte frambringe :-O)
I min bil står allerede et 90A.
Verksted fortalte deretter at jeg ikke fikk nytt på garanti, om ikke riktig feilkode dukket opp. Skal måle i morgen, og må i alle fall ha nytt. Men er tveksam til å betale for et nytt selv 1600-1800 Nkr.

:idea: Jeg kan jo ringe assistanse som Volvo betaler, hver eneste dag denne vinteren. Blir vel billigere for Volvo å erstatte det trasige Varta batteriet etterhvert.
Kommer tilbake med resultatet i morgen kveld.
av Amli
VolvoB20 skrev:
CarMan skrev:Sen sär det big no no att andvända bilen utan att ha motorn på (lite överdrivet kanske, men det går åt mycke ström i dagens bilar)
En total felkonstruktion i grunden på nya bilar, på min gamla bil kunde man låta radion spela hela dagen när man vaxade och polerade bilen och den startade ändå på kvällen trots ett litet 60 Ah batteri.
Gjorde du det i -20 grader? Jag tror nämligen att den extrema kylan som varit i vinter är en starkt bidragande orsak. Kan inte jämföra med att stå i mysig sommar värme.
av Holmgrenxc60
Tjena. Jag har ett problem angående just dåligt batteri. Flera saker som fläkten och andra saker la av när batteriet va dåligt. Har laddat upp det men inget av det som stängdes av har återkommit. Någon som har förslag?
Användarvisningsbild
av Steffe3
Holmgrenxc60 skrev:Tjena. Jag har ett problem angående just dåligt batteri. Flera saker som fläkten och andra saker la av när batteriet va dåligt. Har laddat upp det men inget av det som stängdes av har återkommit. Någon som har förslag?
Nu vet jag inte vad du har för årsmodell (alltid bra att nämna), men du laddade den på "rätt" sätt, med plus på batteriet och minus i karossen? Beroende på om bilen har BMS (batteriövervakning) så kan den bli förvirrad om den inte får hålla koll på hur mycket som går ut/in i batteriet.

Däremot vet jag inte om det kan ge symptomen du har tyvärr.
Saknar Android Auto

Det finns enbart Apple CarPlay att köpa m[…]

Har letat ett spöke i min 1988 240 med vanlig[…]

Stort tack för alla tips och länkar, pre[…]

Rimligt är att bilfirman gör felsök[…]