Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Twendor
På min Xc60 var det nu på morgonen umulig å åpne El bakluken.
Satte meg inn i bilen, og prøvde å starte bilen"DØD". Ringte assistanse for hjelp, og fikk start på bilen, men da er alt av info:farthållare,ferddator, lys osv borte.
Startnøkkelen sitter også bom fast!

Endrer innlegget: Stoppet bilen.
Fikk da liv i informasjonsdisplayet igjen, og startnøkkelen løsnet, men fikk da meldingen " SRS airbag service straks"
Noe skumt hender med bilen ??:-/
Kan et dårlig batteri skape så mye feil/strul ??:-/
Har haft samma fel på min XC60, det var batteriet. Skall få nytt batteri till min XC60. Tydligen har det kommit en dålig batch av batterier (Volvo batterier tillverkas av Varta)

Mvh! Soderb
Takk for info.
Har kjørt og ladet batteriet i hele dag, og bilen fungerer normalt igjen. Det blir å oppsøke verksted i morgen tidlig.
Begynte på fredag, med at Usb-Ipod ikke kunne brukes. Deretter slo Webastovarmeren seg av etter bare et par minutter på lørdag.
I morges søndag var det en skremmende opplevelse, med ulyder, blinkende lys, viskere som beveget seg uten at de var på. Og ingen mulighet for start ?:-/
Når alt at info,klokke,trippmeter, lys og hastighetsmeter forsvant etter at bilen var startet med bergingsassistanse ble gleden over en fantastisk bil snudd til fortvilelse. :-(O) ( Men heldigvis virker det som en feil/ dårlig bateri fra Varta).
Det hele ble komisk når bilbergeren( VIKING), hadde defekt hjelpebatteri. Samtidig som at min bil var parkert i en garasje som bergingsbilen ikke kunne kjøre under. Det ble å skyve(boksere) bilen fram til bergingsbilen. Men jeg har jo automat? Ikke noe problem sa han, men hvordan få automaten i "N"? Uten strøm i bilen.
Men som et under fikk vi et glimt av strøm fra bilen og det ordnet seg.
Ikke skadelig for automaten, når det kun var noen meter, og ikke stor fart sa han.
Kan dette være tilfelle?
Hej
MIN xC60 har ett lågt tillverkningsnr omkring 2600 , kan jag ha fått ett batteri av unermålig kvalite. Jag har fått varning för låg batterinivå flera gånger och det har hänt att radion har stängts av då.
ngn som vet, för då ska jag reklamera mitt batteri
Ulf
Typiskt batterifel, du får ett nytt batteri på garantin. Jag skall till Bilia i Västerås på tisdag och få ett nytt batteri. Min XC60 är ca 1år gammal. Jag är tvingad att ladda mitt batteri minst 1ggr i veckan.Har en Cetec laddare med fast anslutnings sladd till batteriet, lätt att koppla in

Mvh!Soderb
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]