Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Emiljonsson7 skrev:
Guligan skrev:Yes, den skall in på verkstad i morgon redan!
Hello Guligan! Lite nyfiken. Löste de felet på verkstan? Fick du reda på vad det var?
Yes, nu går den fint igen och motorn är åter lättstartad!

Teknikern sa att bilen var inställd på 56% etanolinblandning. Så den lär väl fått nån flipp med tanke på att jag hittills endast tankat blyfri 95 och den innehåller väl cirkus 15% etanol. Han gjorde någon form av reset och ännu så länge verkar det funka bra.
Guligan skrev:
Emiljonsson7 skrev:
Guligan skrev:Yes, den skall in på verkstad i morgon redan!
Hello Guligan! Lite nyfiken. Löste de felet på verkstan? Fick du reda på vad det var?
Yes, nu går den fint igen och motorn är åter lättstartad!

Teknikern sa att bilen var inställd på 56% etanolinblandning. Så den lär väl fått nån flipp med tanke på att jag hittills endast tankat blyfri 95 och den innehåller väl cirkus 15% etanol. Han gjorde någon form av reset och ännu så länge verkar det funka bra.
JESUS! Då lär du haft en bensinförbrukning som heter duga för att vara blyfri 95 :D Bra tt det löste sig och bra att veta om det händer en själv någongång.
Nä det lustiga är att förbrukningen inte verkade sticka iväg. Jag hann köra några tankar sedan bilen började bete sig konstigt och ingen nämnbar skillnad alls. Så det är möjligt att inställningarna blev rätt vartefter bilen varit igång och blev varm. Men kallstarter gillade den inte.

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]