NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
Kan säga så här att folk får bekymmer med drivaxlarna efter sänkning beror inte på sänkningen. Utan att drivaxlarna på 04-05 och kanske tidigt 06 är dåliga.
Jag har redan bytt 1 och kommer byta den andra också och jag har INGA bekymmer som helst med detta. Jag hade samma undran innan autotech skulle ta min bil och jag fick svaret att när du byter fjädrar så MÄRKER du problemet mer än innan, men det har hela tiden funnits där! Drivaxlarna ska man byta och det kostar inga 28 000 kr utan ca 10 000 kr (pris från Volvoverkstad). Men jag köper en lätt begagnad från 07 och framåt för 1800 kr och lämnar med autotech vid trimning. Bra mycket billigare än att gå till Volvo.
Ja, Det är problem med drivaxlarna och man märker det när man sänker bilen då drivaxlarna får en annan vinkel. Är en hel del som haft problem med detta enligt "min" servicetekniker som bytt ett antal drivaxlar det sista.
av jackoo
Mackan_GBG skrev:Ja, Det är problem med drivaxlarna och man märker det när man sänker bilen då drivaxlarna får en annan vinkel. Är en hel del som haft problem med detta enligt "min" servicetekniker som bytt ett antal drivaxlar det sista.
Så då spelar det ju ingen roll vilka fjädrar man väljer....

1800st kostar drivaxlar på skroten, vad tar Volvo för jobbet?

Jag vet inte om de är värt att sänka bilen å få problem med driv axlarna...
av Daol
Jag har en V50 T5 -05 med Volvos sportchassi (20mm sänkning)
Jag märker av en vibration vid ca 1800-2000rpm och antar att det är drivaxlarna som är kass. Jag funderar på H&R 35mm, men frågan är hur mycket mer vibrationer det blir..
av jackoo
Daol skrev:Jag har en V50 T5 -05 med Volvos sportchassi (20mm sänkning)
Jag märker av en vibration vid ca 1800-2000rpm och antar att det är drivaxlarna som är kass. Jag funderar på H&R 35mm, men frågan är hur mycket mer vibrationer det blir..
Jag tolkar det som att du har problem och sänker du ännu mer blir så blir vibrationerna störra och dom kommer gå sönder....
Användarvisningsbild
av ThomasT
Jag fick lära mig en ny sak idag.

Det är bara bilar med Volvo motorer/divlinor som har haft problem med drivaxlarna.... Vi som kör Ford prylar har inte varit drabbade.

Första positiva jag har upplevt med att det är en Ford snurra i bilen....
Användarvisningsbild
av opA
ThomasT skrev:Jag fick lära mig en ny sak idag.

Det är bara bilar med Volvo motorer/divlinor som har haft problem med drivaxlarna.... Vi som kör Ford prylar har inte varit drabbade.

Första positiva jag har upplevt med att det är en Ford snurra i bilen....
:-)-)
Användarvisningsbild
av opA
chrissofsweden skrev:Opa; Har du fått någon klarhet i hur Du ska göra?

/Christian
Med sänkningen av bilen ?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 8
P-Sensorer inre främre

Ska det vara vinklade eller raka ?

Vårda v90 2025

Nöjer man sig med de 15 år som nyare Vo[…]