Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Henry_Fågeljazz
Har periodvis ett ganska tydligt och irriterande ljud från bränslevärmaren. Den låter som om något kärvar. Ljudet följer motorvartalet. Känns inte som om detta ljud hör hemma i min bil. :x Värmaren går ju också en hel del för närvarande med tanke på väderleken.

Har någon erfarenhet av detta? Kan inte minnas att min förra XC70 från 2008 lät så här. Värmaren fungerar men, som sagt, den låter för mycket enligt min mening.

Hälsningar

Henry
Användarvisningsbild
av Gurra82
har oxå beskymmer med lite oljud, låter nästan som ett remhjul som skurit, framför allt låter detta oljud när jag startar bilen och stänger av direktstarten först efter att jag startat bilen. Har ingen erfarenhet av värmare på personbilar bara på lastbilar
Användarvisningsbild
av Gurra82
freak skrev:Det är själva brännarenheten i värmaren som låter när (fläkten) snurrar..
Jag vet hur själva värmaren låter när den är igång och startar, men varför skall den ge ifrån sig ett gnisslande ljud när man skall stänga av den, det kan då inte vara brännarenheten
av Vålvå
Jag fick en ny värmare då min lät på ett liknande sätt.
Bilen var 1 år när den började låta illa.
Ljudet följde motorvarvet speciellt från tomgång o en bit upp,funktionen var det dock inget fel på.
Följdfråga; hur får man bort oljudet? Är det endast byte som gäller? Är bytet krångligt? Tidsåtgång?

Mitt fordon är ju i det närmaste nytt så "felet" måste ha funnits från början.

/Henry
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Gurra82 skrev:har oxå beskymmer med lite oljud, låter nästan som ett remhjul som skurit, framför allt låter detta oljud när jag startar bilen och stänger av direktstarten först efter att jag startat bilen. Har ingen erfarenhet av värmare på personbilar bara på lastbilar
Är ni säkra på att det är värmaren ?:-/ min låter precis lika illa men jag har min värmare avslagen och det låter ändå.

Har försökt spekla in ljudet med det kommer och går, och såklart förvinner det precis när man är beredd att spela in det. :evil:

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]

Ökad komfort med 17”

Japp, bra poäng. Körde en och samma rund[…]

Bytt lufttemperaturgivare (Fenix ​​5.2). Mitt p&ar[…]

Hej! Jag har en Volvo S60 T5 från 2008 som h[…]