NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
turbodream skrev:Jag snittar 10.9 men då har jag 10min till jobbet och bara kallstarter. Kör Bsr steg2 och 98oktan.
:| :-O)

Ingen motorvärmare du kan använda ? Känns inte direkt som det är bra för din bil.. :shock:
av Pippolei
Jag kör alltid tjejen till jobbet först sen vidare till mitt jobb är väl ca 1,2 mil varav 50-60% stadskörning. Bilen står i garage med ca 5+ grader och när jag kör från jobbet har den stått med motorvärmare i 3h.

Kör med 95okt original v50 t5 och har i regel 1.1l/mil i förbrukning.....
av turbodream
opA skrev:
turbodream skrev:Jag snittar 10.9 men då har jag 10min till jobbet och bara kallstarter. Kör Bsr steg2 och 98oktan.
:| :-O)

Ingen motorvärmare du kan använda ? Känns inte direkt som det är bra för din bil.. :shock:
Kyla är aldrig bra. Men motorvärmare står med på inköpslistan iallafall :)
av Lazy
Har nu kört 750mil och njuter fortfarande lika mycket av att köra min V50 T5 och i helgen testade jag hur snålt det går att köra min bil (brukar annars oftast njuta av motorns effekt) körde ca.20mil tur/retur landet och höll exakt hastighet på vägarna, hamnade på en förbrukning av 0,72/mil, annars ligger jag på ca.091/mil, jag love verkligen denna motor. :-)))))
Användarvisningsbild
av TheFlyingDutchman
*Kick*

Snittar 0,85l/mil på 95oktan i en V50 T50 2005 (manuell) vintertid
Har ca 4,5 mil till jobbet med några kraftiga uppförsbacke och hastighetskameror. Sen är det ca 10min stadskörning.
Måste påpeka att jag inte tänker så mkt på ECO-driving (växlar gärna ner en gång eller 2) Är faktiskt jättenöjd med förbrukningen!

Undrar hur det ser ut på sommaren med 98oktan och försöka att köra så snål som möjligt! Vet att det blir svårt, men värd att försöka!! ;)
av turbodream
Har nu sålt åbäket. Köpte mig en Golf variant TSI och den är skön att köra. Det enda jag saknar är väl hästarna egentligen. Nu är man nere på fina siffror i bränsle.
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7

Häromdagen när jag cyklade hem frå[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

Bäst är att få upp låset. […]

Fel på helljus Volvo v60 2014

Original är det alltid halogen i helljusstr&a[…]

Ja även flång nya prylar kan ju vara de[…]