Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av RCE
Hmm satt precis och funderade på om man på något sätt kan skippa tråkiga emblem för tex modellbeteckning. Såg en ny V70 idag som var helt blank på bakluckan bortsett från V O L V O ...riktigt stilrent & snyggt. Någon som vet & hur skall man då gå till väga?
av Lazy
Vid beställning av ny bil kan du välja vilka emblem du vill ha på bilen, jag valde att bara behålla Volvo på min, snyggt och rent på bakluckan tycker jag.
Senast redigerad av 1 Lazy, redigerad totalt 0 gånger.
av RCE
Ok sa du till ÅF då? Jag har nämligen en som är orderlagd så det går fortfarande att göra förändringar . Gäller att agera fort för jag misstänker att den kommer att vara definitivt planerad när som.
av Lazy
Ja säg till på en gång så tror jag att dom fixar det, hoppas det funkar!
Vad har du beställt?
av RCE
Eftersom det är frugan som ska ha den beställde vi först en 2.0F sen kom vi på att vi behövde dragkrok på åtminstone en bil och blev rekommenderade att byta till en ft.
Användarvisningsbild
av SvenB
Det är inte svårt alls att ta bort dom själv. De är bara limmade med dubbelhäftning. Värm lite och plocka bort dom. Det har jag gjort på alla bilar sedan många år.
av RCE
Ok låter ju jättebra, tack för alla hjälpsamma svar :)
av erc
RCE skrev:Hmm satt precis och funderade på om man på något sätt kan skippa tråkiga emblem för tex modellbeteckning. Såg en ny V70 idag som var helt blank på bakluckan bortsett från V O L V O ...riktigt stilrent & snyggt. Någon som vet & hur skall man då gå till väga?
Motortypsemblemet kan väljas bort vid fabriksbeställning. Kostar ingenting. Modellbeteckningen kan inte väljas bort på samma sätt - men kan såklart tas bort medelst värmepistol.
av RCE
erc skrev:
RCE skrev:Hmm satt precis och funderade på om man på något sätt kan skippa tråkiga emblem för tex modellbeteckning. Såg en ny V70 idag som var helt blank på bakluckan bortsett från V O L V O ...riktigt stilrent & snyggt. Någon som vet & hur skall man då gå till väga?
Motortypsemblemet kan väljas bort vid fabriksbeställning. Kostar ingenting. Modellbeteckningen kan inte väljas bort på samma sätt - men kan såklart tas bort medelst värmepistol.
Ok det va lite synd i mitt fall, tycker bakluckan ser väl rörig ut med alla emblem, särskilt sen de började hänga på DRIVe också :???: Men jag får väl försöka rensa själv på det sätt som beskrevs.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 18
244 - Bälte bak

Frågor: Fanns inget på skrotarna? Du m[…]

AC problem V70 2016 D3

Det är ju bara att plocka bort relät och[…]

DennisCA's Volvo 850 -97

Nåjaa efter en massa preppande, prime:ade me[…]