Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av kenken
Hej.Jag vet att detta med radera felkoder har tagits upp här på forumet,men hur jag än söker så hittar jag inte hur man gör,ex en enkel beskrivning.Jag har köpt en 855 se,1994,och har en hel del felkoder på ABS,(lampan lyser)och ingen ABS verkan.Tacksam om någon beskrev typ steg för steg,och inte hänvisar till forumet,eller någon tråd.Jag har gjort följande,men utan resultat.Gått igenom felkoderna minst 2ggr(bara på ABS)läst av de övriga 1ggr,slagit av tändningen,och på,låtit stiftet vara kvar,tryckt på knappen i 5sek,men inget händer,(ska ju börja blinka).Tacksam för hjälp.
//Kenken
av kenken
Hej.Nu har jag lyckats radera felkoderna,det fanns olika tips här på forumet.Men detta fungerade för mig.Jag gick igenom alla felkoder 2ggr,när den sista blinkade,så tryckte jag in knappen i ca 5sek släppte upp den,den lyste med ett fast sken i ett par se,tryckte igen i ca 5sek,släppte upp den,då blinkade den några sek,då var dom raderade,men felkod 3,1,4 kvarstår,tips på vad det kan vara för problem.//Kenken
Användarvisningsbild
av ketto
ABS 3-1-4 är antingen givaren höger bak eller ABS-styrboxen, klassiska problem!
av kenken
Hur kollar man om det är dessa fel,och vars sitter styrboxen,är det den som är uppe vid den "stora" styrboxen,hakad fast i kanten,där stora sockeln sitter.Kabelhärvan nerifrån abspumpen går bl a till den.
/kenken
av kenken
Jag förtydligar,hur mäter jag den bakre högra abs sensorn/givaren,samt vars sitter styrenheten,och går det att mäta om den är trasig,kan man ta isär den och prova löda om lödningar i den.Tacksam för svar,har en nolla som slutsiffra och det är panik inför besiktning,då abslampan lyser.Tacksam för svar.//kenken
av *pettson*
Det är lite märkligt att dom flesta fel för dom flesta forumsläsare inträffar när det är runt 1 månad till 1 dag kvar till sbp? Hursomhelst så har ämnet behandlats ett antal ggr här i forumet. Bara att göra lite sökning så finner du bra svar.
V60 - funktionsfel: strålkastare

Kan svara mej själv nu.. Jag var på Vol[…]

2011 D2 man ryckig gång

Tog av och rengjorde egr-ventilen idag. Voil&agrav[…]

Trasig taklucka

Du kan ju täta med svart silikon tätning[…]

Tack igen! En sådan fick det bli! Trevlig h[…]