Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av fn
Körde E6:an norrut och söder om Kungsbacka såg jag nya S80. Blev fundersam, den finns väl inte ute än till försäljning? Brukar Volvo köra sina nya bilar helt omaskerade innan de släpps? Vill bara tillägga att bakljusen lyser mycket snyggare än dagens volvobilar. En röd våg som följer bakskärmens kontur.
Ca en kvart senare kör jag om en hårt maskerad bil med släp. Jag gissar att det är nya S60 av storleken att döma. Formen såg man inte mycket av och jag var dessutom tvungen att koncentrera mig på körningen... :???:
av Teemu
nya S80:an är väl mer eller mindre släpt. Den skall väl nå handlarna till hösten, så det går säkerligen att beställa redan nu.
Användarvisningsbild
av Jensen
Bilen säljs för fullt.
Bilen du sett ute itrafik är med all säkerhet en förserie/testbil.
av Knasen
Såg den nya S80 parkerad på stan idag, med ett snyggt V8 emblem :D :D :D :D
Användarvisningsbild
av VS60
Såg flera gånger, första gånger i Gävle, tänkte att det var en S60, när kom närmare såg att det nya S80, med V8 emblem.
Andra och tredje gånger i Sthlm Årsta industri område.

Det väll inte konstig att man säljer några modeller tidigare, man såg en Mercedes E klass ute ett år innan presentation i New York.
Användarvisningsbild
av Brainy
VS60 skrev:Såg flera gånger, första gånger i Gävle, tänkte att det var en S60, när kom närmare såg att det nya S80, med V8 emblem.
Andra och tredje gånger i Sthlm Årsta industri område.

Det väll inte konstig att man säljer några modeller tidigare, man såg en Mercedes E klass ute ett år innan presentation i New York.
Jo det brukar ju vara så, jag såg t.ex. nya s40 i Gävle ett antal månader innan den kom till försäljning, den hade då dessutom reklam över hela bilen så det inte skulle gå att ta miste på att det var en ny modell som skulle börja säljas om 3mån eller så.

/Anders
Användarvisningsbild
av G-kraft
Jo den ska vara släppt på testrunda...såg en idag köra förbi mig på motorvägen till sturups flygplats....Men den va i väldigt hög fart,,,,,riktigt snygg är den....nästa dröm volvo...
D4 VEA dricker olja

När räknar du med att starta?

Låtit Bilia Strängnäs byta huvudba[…]

B230fk banjoanslutningar

Har hittat rätt bult nu äntligen, ifall […]

Xc90 T8 My22 vs My23

Är i tagen och ska byta från xc90 D5 ti[…]