Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av tr3ge
Hej!

Jag har en S40 t4 -98 med en knasig kupefläkt. Den funkade och har funkat helt prima under hela vintern, även när det var rena rama sibirien i mellersta sverige. Dock så böjrade fläkten spöka lite för mig för ungefär 3v sedan. När jag då skulle använda bilen så ville inte fläkten hoppa igång (det hade dock vart ganska kallt den natten) så jag tänkte inte mer på det, även återcirkulationsknappen samt AC knappen blinkade i takt med varandra(felkod, någon?). När jag dock hade låtit bilen stå i skolan över dagen så funkade fläkten igen. :)

Dock så fortsatte fläkten att bete sig illa. Den ville framför allt inte dra igång när det hade vart kallt ute, dock så funkade den alltid när den hade stått varmt :S

Nu har dock ett nytt problem börjat, nu funkar fläkten ALDRIG, och nu blinkar endast AC lampan med snabba blinkningar. dock om man trycket på bakrutevärmen så slutar det blinka, skumt som fan, och idag när jag använde bilen så hörde jag typ ett knäppande ljud som lät som ett relä som knäppte varje gång lampan blinkade ?:-/

Jag har såklart kikat runt lite på olika forum, men garaget.org är ju helt åt h-vete, så tänkte kolla här ist. Har läst något om någon transistor? typ värmefläktsmotståndet som ska sitta vid handsfaket???

Någon som har nån idé? :idea:
Användarvisningsbild
av hixen
Det finns massor med trådar om just kupéfläkten, räcker nog med att bara kolla sida 1,2 så hittar du säkert något intressant. Ronnie

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]