Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av oktan
Jag kan få köpa ett par fälgar från en 960 -92 (tror jag efter lite sökande) säljaren vet inte heller vilken volvo modell dom suttit på. Funderar på om man kan lägga dubbdäcken på dom istället för den fula plåtfälgen och om dom får plats på en 855:a -97.

bultcirkeln 5/108 stämmer ju liksom centrumhålet 65,1. det som skiljer är ju ET måttet, Som på 855 är 43,0 och på 960 25,0 dvs en skillnad på 18 mm men är det 18 mm inåt eller utåt? Kommer dom ta i någonstans i hjulhuset?

Denna fälg är det det handlar om

Bild
Användarvisningsbild
av Marlboroman
Dem komemr att bredda utåt. Det komemr se lite konstigt ut och bilen kommer bli väldigt smutsig på sidorna. Det är i alla avseenden bättre att leta på fälgar som är till en 850 istället.
Användarvisningsbild
av oktan
Marlboroman skrev:Dem komemr att bredda utåt. Det komemr se lite konstigt ut och bilen kommer bli väldigt smutsig på sidorna. Det är i alla avseenden bättre att leta på fälgar som är till en 850 istället.

Misstänkte det också. Grejen var bara att jag skulle få dom för 200 riksdaler. Det var därför dom var lite intressanta. Men gör verkligen 18 mm så jäkla mkt egentligen vad gäller att smutsa ner bilen på sidorna?. Kanske.
Tack för svaret ändå.
av *pettson*
18 breddning gör inte bara sidorna skitiga. Bilen kommer att bli väldigt vinglig på vinterdäcken. Nåt du INTE eftersträvar.
Senast redigerad av 1 *pettson*, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
ketto skrev:Och tar inte hjullager stryk av för mycke fel ET??
Jo, men jag har slutat skriva det eftersom man som oftast sablas ner av folk som säger det motsatta i brist på bättre vetande. Lagren blir belastade på fel punkt och slits ut i förtid, det är därfrö det finns regler för hur storskillnad i et man får ha.

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]