Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Linqid
perhall skrev:Så är det. Man kan inte köpa en ny V70 2,0F Momentum för 219900 längre... /PH
När farsan köpte sin 2,0F Momentum förra vintern (precis när ryktena och rädslan för att köpa Volvo var som värst) betalade han 235' inkl. High Performance, metallic, 17", vinterdäck med alu-fälg och lite annat småkrafs. Lämnade en bil i inbyte dessutom. Helt okej affär :)
av Arese
Ja, förra året var ett bra bilköparår. Både jag och min fru beställde ny bil förra våren. Min fru köpte en V70 2,5FT Summum med metallic, BT, HP-stereo, tonade rutor och nåt annat krafs till för 252kkr (inkluderat miljöbilspremie). Själv fick jag över 100 kkr rabatt på min 335:a.

I takt med att konjunkturen återhämtar sig blir det svårare att göra bra affärer. En 2,5FT Business ger dock fortfarande mycket för pengarna. 231 hk, bra utrymmen och fin komfort för 300 kkr är prisvärt.

Mvh
Arese
av Crumar
Jaha, så vart det dags igen...
Jag vet att detta stötts & blötts ett otal gånger men kan inte låta bli att kommentera lite igen!
Optioner & färger är/var ju begränsade och jag är fullständigt införstådd med varför MEN enligt senaste reklamen från Volvotorget kan man tydligen återigen välja fritt vad det gäller färger på bilen!
Är jag dum eller har dom ändrat sig igen??
Kikar man på 2,4D business erbjudandet ser det i alla fall ut som det... :???:

http://www.volvotorget.se/v70/24d/
Användarvisningsbild
av Gurra82
Crumar skrev:Jaha, så vart det dags igen...
Jag vet att detta stötts & blötts ett otal gånger men kan inte låta bli att kommentera lite igen!
Optioner & färger är/var ju begränsade och jag är fullständigt införstådd med varför MEN enligt senaste reklamen från Volvotorget kan man tydligen återigen välja fritt vad det gäller färger på bilen!
Är jag dum eller har dom ändrat sig igen??
Kikar man på 2,4D business erbjudandet ser det i alla fall ut som det... :???:

http://www.volvotorget.se/v70/24d/
Ja det ser faktiskt ut som det, man kan bara konstatera att man börjar snart gråta :D passa på, jag kunde inte välja fritt bland färger och options, min färg fanns ju med bland de få, men kolla upp om det är fulla options nu oxå om du skall köpa, intresserad att höra :D rapportera :D
Användarvisningsbild
av Guru
Volvo gör väl egentligen bara som alla andra brancher gjort i alla tider. Tidsbegränsade erbjudanden! Nämn någon annan branch som säljer kapitalvaror som INTE ändrat paketinnehåll och valfrihet under en produkts livslängd? Lite som att gnälla på säljaren av ditt Playstation 3 att nu ingår det andra/fler spel i paketerbjudantet. Helt annan vara och prisklass men samma princip.

Personligen blir jag lika irriterad som någon annan här när det händer men sånt är livet! :|
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Guru skrev:Volvo gör väl egentligen bara som alla andra brancher gjort i alla tider. Tidsbegränsade erbjudanden! Nämn någon annan branch som säljer kapitalvaror som INTE ändrat paketinnehåll och valfrihet under en produkts livslängd? Lite som att gnälla på säljaren av ditt Playstation 3 att nu ingår det andra/fler spel i paketerbjudantet. Helt annan vara och prisklass men samma princip.

Personligen blir jag lika irriterad som någon annan här när det händer men sånt är livet! :|
Det där stämmer ju inte alls med vad som kom fram i tråden innan, där var det ju skatteverket och inte volvo som satte käppar i hjulet. Var det bara båg eller när volvo skyllde på skatteverket ???
Guligan skrev:Självklart är det inte Volvos eget initativ att strypa valbara options till Businessbilarna. De är kampanjbilar och har fått godkänt av Skatteverket med en nettoprissättning även på förmånsvärdet. Då vore det ganska konstigt om det inte vore någon skillnad mellan kampanjbilen och en vanlig Momentum eller Summum. Därför finns det ett antal restriktioner på Businessbilarna. Så här har det varit på i stort sett samtliga kampanjversioner, t.ex. Limited Edition och allt vad de hetat.

Är det något som är konstigt är det att Businessbilarna hölls öppna för samtliga options från början.
Användarvisningsbild
av Guru
VolvoB20 skrev:
Guru skrev:Volvo gör väl egentligen bara som alla andra brancher gjort i alla tider. Tidsbegränsade erbjudanden! Nämn någon annan branch som säljer kapitalvaror som INTE ändrat paketinnehåll och valfrihet under en produkts livslängd? Lite som att gnälla på säljaren av ditt Playstation 3 att nu ingår det andra/fler spel i paketerbjudantet. Helt annan vara och prisklass men samma princip.

Det där stämmer ju inte alls med vad som kom fram i tråden innan, där var det ju skatteverket och inte volvo som satte käppar i hjulet. Var det bara båg eller när volvo skyllde på skatteverket ???
Ingen aning. Jag kan produkten/tillverkningen, inte marknadsföring/försäljningsstrategi/prissättning etc. Det jag främst tänkte på var att man kunde välja fritt bland färgerna, det borde ju rimligtvis inte påverka förmånsvärdet.
Är det någon som plockat ihop en bil med "fria options" och sett vad som hänt med förmånsvärdet? Ligger det kvar på samma nivå som tidigare "låsta" bilar eller ökar det när man fyller på med options? Ökar det ser jag inget konstigt i detta.
Användarvisningsbild
av poseidon
Var står det om färgerna? Ser inget i länken.

Edit:

Följer man länken, "ladda pdf" så står det ju beskrivet vilka färger man får välja. Det verkar va alla.....

Så med andra ord glöm mitt inlägg....
av Moody
Har de släppt på Business-begränsningarna nu? På Blocket finns det nu nya V70 Business med både Herrgårdsvagnspkt, teknikpkt och nivåreglering...
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10

Det finns ingenting som ska köras in län[…]

V70 2014 D4 181 hk motorlampa

Jag gjorde precis det jobbet i måndags. Ja, […]

Jag har bytt EGR-ventil och rengjort EGR-kylaren p[…]

Sensor innertemperatur Volvo s60 -05

Ska man vara korrekt så är inte det d&a[…]