Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
Hmm... Idag så fastnade jag i lite modd, skulle göra en u-sväng, gasade på ordentligt för att komma loss, men plötsligt fick jag motorstopp!!!!! Helt livsfarligt!!!!!

Är det ngn annan som erfarit detta fenomen... Kan ngn komma med en vild fantasi om vad det kan bero på... bilen spann lite grann, o när jag provocerade lite så blev det motorstopp... Konstigt..?.
av JHg
Tobbev skrev:hrrrm, kärringstopp? :D
Med automat?!

Kan det varit så att antispinn bromsade hjulen för att motverka hjulspinn så hårt att del blev "kärringstopp"?
av Tobbev
Haha, bara skojade. Visste dock inte att det var en automatare vi pratade om.
av JHg
Tobbev skrev:Haha, bara skojade. Visste dock inte att det var en automatare vi pratade om.
Inte jag heller... :mrgreen:
av Bitez
Tobbev skrev:hrrrm, kärringstopp? :D

ahahahahah med automat, eheheheheh, joooo det var nog det de berodde på :))))))))))))))
av Bitez
nä ärligt... fan det är ju livsfarligt, alltså man kan nog hamna i en livsfarlig situation om nu verkligen viillllll :))))) men jag tyckte det va jätte skumt, första gången jag råkar ut för ngt liknande, o då har jag hunnit äga ngr styckna :)))))))))) Där alla utom bmw'n va automater.

hmmmmm

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]