NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

jackoo skrev:
Pippolei skrev:http://www1.garaget.org/archive/30/2965 ... 375015.jpg

Ace Hunter
Eller
Oxxo Bond som orginalen heter tror jag

Grymmt läckert måste jag säga!

Men R fälgar de ser bra ut men njaaa vete fan om mina pengar hamnar där....
Det är ett dilemma som heter duga (nej, förresten.. det heter i-landsproblem)

Hur som är det riktigt bra pris på dem, snygga och 850-styling över dem...... :( Ska man eller inte? Jag tycker verkligen att dom får bilen i sig att se "fet" ut. Men dom är gamla och kända...

/Christian
av jackoo
[/quote]Det är ett dilemma som heter duga (nej, förresten.. det heter i-landsproblem)

Hur som är det riktigt bra pris på dem, snygga och 850-styling över dem...... :( Ska man eller inte? Jag tycker verkligen att dom får bilen i sig att se "fet" ut. Men dom är gamla och kända...

/Christian[/quote]

Jag kan nog dra till med 6-8 personer i min stad på 30 000 invånare som jag känner har R fälgar...

fastnade för Oxxo fälgarna måste jag säga, men fan 19" fälgar suger på plånboken men 18 är ju litet :P eller?

18" = okej snygga fälgar du har kanske folk säger då

19" = Folk vänder sig om på byn å säger WOW vilka fälgar, och natten efter har nån snott dom :P
jackoo skrev: Jag kan nog dra till med 6-8 personer i min stad på 30 000 invånare som jag känner har R fälgar...

fastnade för Oxxo fälgarna måste jag säga, men fan 19" fälgar suger på plånboken men 18 är ju litet :P eller?

18" = okej snygga fälgar du har kanske folk säger då

19" = Folk vänder sig om på byn å säger WOW vilka fälgar, och natten efter har nån snott dom :P
i-landsproblem :-DD

Men du har rätt.. Fast 18" ser jäkligt bra ut! 19" är ju som sagt var mer stöldbegärliga och betydligt dyrare, dock nog så mycket snyggare!

Jag tror ändå jag kommer köra på 18" R.. om inte något annat dyker upp inom två månader som chockar mig :) I värsta fall får man väl byta igen nästa år :-)-)

/Christian
av jackoo
[/quote]i-landsproblem :-DD

Men du har rätt.. Fast 18" ser jäkligt bra ut! 19" är ju som sagt var mer stöldbegärliga och betydligt dyrare, dock nog så mycket snyggare!

Jag tror ändå jag kommer köra på 18" R.. om inte något annat dyker upp inom två månader som chockar mig :) I värsta fall får man väl byta igen nästa år :-)-)

/Christian[/quote]

Japp 18 är "lagom"

Vad säger vi om däck dimension då? 235/40/18 har jag på dom första bilderna...

Om jag kör tex 35 profil så kan jag vell lite motverka jeep stuket? även om de inte rör sig om mer än 5-10mm?

Men bättre med 5mm åt rätt håll än 10 åt fel....
av turbodream
Jag tycker R-fälgen är kanske inte den snyggaste fälgen på marknaden men helt klart stilren. Och ännu bättre är ju att den passar väldigt bra på V50. Jag har beställt mig en uppsättning 18" med 225/40/18 från gummihuset.se
Dom har nu fått in en ny färgvariant, inte silver utan mer mörkgrå, tror de kommer bli kanon.
av jackoo
Vad har ni som tycker till för färger på era bilar? Ni får gärna lägga upp en bild på era bilar där ni har 18" fälgar eller större, just för att se vilken färg som passar på vilken färg på bilen
Är den bara mörkgrå eller mer åt borstat stål hållet? Jag var in och kollade men det var lite dåligt med info.. Bra pris dock!

Jag hoppas du ta bilder och lägger upp :) Gärna närbilder på fälg och däckkant :-)-)

Jag har Passion Red ("Ferrari-röd"). Btw jag hoppas du har varit in på garaget och gnott igenom alla V50 8)

/Christian

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]