Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av lobbysleeper
CarMan skrev:
lobbysleeper skrev:Trevligt att det fungerar bra, jag saknar det utan att ens ha provat det :)
Går att eftermontera
Jo, men inte värt tusenlapparna det kostar.
Väntar istället på nästa bilbyte till en MY10 om dryga året. :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Ja på min MY08 var det tillval även om man valde High Performance. Svindyrt var det också i relation till andra tillval. Enbart uttaget kostade lika mycket som Prestige läder eller dragkrok när jag specade bilen.....omotiverat dyrt. Nu ingick det helt plötsligt "gratis" när jag valde high performance på min MY10.

Jag säger som Tobbev - Jag använder inte heller CD-spelaren överhuvudtaget. Har tom lagt upp en mapp på USB:t med barnens musik etc och det är bara att köpa ett riktigt stort USB. Ett 16-gigs kostar bara 300kr nuförtiden.

P.s Ett tips för er som åker lite längre är att det numer finns "cd-böcker" direkt på USB och Micro-SD. Dessutom är de mycket billigare än vanliga "CD-böcker". Finns i vanliga bokhandeln. Jag använder det som ett komplement till musiken då jag har ca 30-40 minuter till jobbet varje väg.
av Tobbev
Emiljonsson7 skrev: Jag säger som Tobbev - Jag använder inte heller CD-spelaren överhuvudtaget. Har tom lagt upp en mapp på USB:t med barnens musik etc och det är bara att köpa ett riktigt stort USB. Ett 16-gigs kostar bara 300kr nuförtiden.
Jag har också ett 16GB minne. 5GB barnmusik/sagor, 7GB ljudböcker (som jag dock aldrig har lyssnat på) och resten musik. Skivor är verkligen 90-tal :)
av jhenrikj
Den kom som standard på My09 tillverkade efter v846 (har jag för mig att det var, men ungefär där) om man har HP eller PS.
av RCE
Eller så kopplar man in sin mobiltelefon och kör via den :wink: Men faktum är att jag lyssnar till 95% på radio.
av Tobbev
Jag lyssnar också mest på radio faktiskt, men de gångerna man fräsa på med lite Paul van Dyk så är det gött att slippa fippla med skivor.
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Tobbev skrev:Jag lyssnar också mest på radio faktiskt, men de gångerna man fräsa på med lite Paul van Dyk så är det gött att slippa fippla med skivor.
Absolut. Något jag upptäckt är också att MP3-CD är ULTRA-känsliga för repor. En repa förstör lätt 10 låtar:-( Dessutom är USB:n snabbare än CD:n att läsa in skivinfon. Jag kör mest på "random" med ca 1.100 låtar. Har inte testat att koppla in Mp3-spelare dock men mest för att jag har Mp3:orna i telefonen och har aldrig behövt en separat MP3-spelare

Lite OT :) Tobbev - Om du gillar Paul van Dyk så är "Kaskade" eller "Deadmau5" ett hett tips. Gärna med subwoofern fladdrande:-) Jäkla skönt bastugg och bra billåt. När du har svårt att fokusera vad displayen säger så är basen på rätt nivå :mrgreen:

av Tobbev
Jag har ju ingen subwoofer:(

Nja, hmm, fastnade inte riktigt för ditt tips. Jag kan dock rekommendera "Dream Techno", albumet "Trance of House"

8)
Skumt fel b230ft

Men det kan ju knappt bli av ett toppackningsbyte.[…]

Vibration i bakvagn xc70

Ännu en xc70 -13 med samma problem med vibrer[…]

Tjena jag har en 945 med b230fk och jag har f&arin[…]

Det är 9000 mil intervall på remmen och[…]