- tis 16 feb 2010, 21:47
#379790
Hej,
Volvo ska ju va ett premium märke men de verkar fortfarande ligga efter när det gäller garantier.
Nybilsgarantin är ju bara 2år, när jag konfronterade min volvohandlare (som även säljer Renault som har 3år ) så sa han att konsumentöplagen var gälde otydlig fram till 3år efter köp så var det något större garanti-problem och att skulle det ordna sig till bilen blivit 3år.
Hmm, själv föredrar man ju 3år skriftligt...
Nån som har erfarenhet av detta?
När min V70 blev 2år -08 fick jag t.o.m brev hem att nybilsgarantin var på väg att upphöra och att de rekomenderade mig påpeka eventuella fel. Det vär ju i och för sig kvalitet det, men går lite stick i stäv mot vad säljarn vill säga...
Är lite sugen på en ny XC90 så man vill ha lite referenser...
Volvo ska ju va ett premium märke men de verkar fortfarande ligga efter när det gäller garantier.
Nybilsgarantin är ju bara 2år, när jag konfronterade min volvohandlare (som även säljer Renault som har 3år ) så sa han att konsumentöplagen var gälde otydlig fram till 3år efter köp så var det något större garanti-problem och att skulle det ordna sig till bilen blivit 3år.
Hmm, själv föredrar man ju 3år skriftligt...
Nån som har erfarenhet av detta?
När min V70 blev 2år -08 fick jag t.o.m brev hem att nybilsgarantin var på väg att upphöra och att de rekomenderade mig påpeka eventuella fel. Det vär ju i och för sig kvalitet det, men går lite stick i stäv mot vad säljarn vill säga...
Är lite sugen på en ny XC90 så man vill ha lite referenser...