Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Förvånad och förbannad!

Bilen stals fredagen 12e februari dagtid, 09.00-16.00 i P-hus vid västra ändan av Telefonplan Hägersten.

V70 M-07, Silvermetallc D5. Svart inredning. Löstagbar dragkrok. Inga direkta yttre kännetecken.
Reg nummer: NMU 387

Den var låst och därmed larmad. Hur kan de stjäla en sådan bil undrar man. Inget glassplitter på marken.
Polisen sa att de flesta bilar återfinns, - really? I vilket skick då? Tanten på Volvia var hur kortfattad som helst, sa i princip bara "jaha, då skickar jag en skadeanmälan", "du har inte rätt till hyrbil - hej då". :shock:

Hur länge skall bilen vara borta innan Volvia anser det skäligt att jag får ersättning och kan köpa ny bil? Behöver bil!

Om ni ser bilen så vv ring polisen 114 14. Hittelön utlovas från mig ! Tyckte om min D5a, utrustad med teknikpaket och bra stereo, gick perfekt och hade helt nyinsatt framruta.
att sno en bil är väll inte så svårt, den är ju inte fast skruvad i marken direkt. Det är ganske enkelet att bara wincha upp den på en biltransport, eller gammal bergningsbil.
Tyvärr så finns det knep att ta sig igenom stöldskyddet på bilarna. Jag har ingen erfarenhet av att sno bilar, men det snos för mycket nya bilar helt enkelt. En gammal firmabil blev stulen för oss, en Golf -06a men larm... Bilen stod låst och larmad och enligt polisen som tog dom skyldiga så va det bara pundare som behövde komma hem...

Tjyvarna ligger hack i häl med biltillverkarna... precis samma som när viasat blev helt digitalt! Dom skröt om att då kunde man minsann inte koda om korten för gratiskanaler längre!

2 veckor va vi utan, sen hade vi alla kanaler igen...
Oh fan.... trodde inte att pundarsvinen kunde ta sig förbi hindret med "kodade nycklar". Det är ju en sak om bilen hissats upp på en biltransport för att slaktas...men att köra iväg bilen....det var nytt för mig.
Hej Alla ,

Min Volvo V70 2.4 140 HK 2006 13000 MIL . BLEV STULEN 2014.05.21 , FÄRG: GRÅ REGNR: XJA168 , KÄNNETECKEN: DET FINNS EN LITEN BUCKLA PÅ BAK HÖGER DÖRREN OCH VÄNSTER SIDOSPEGEL SAKNAS. ORIGINAL VOLVO LM FÄLGAR , DRAGKROK , MÖRKT HALVSKINN INREDNING. HAN SOM STAL BILEN : SVENSK , 45- 50 ÅR , 190 - 195 CM , BLONT HÅR (LÅNGT HÅR) ,
VÄLDIGT TACKSAM OM NI RINGER POLISEN OM NI SER BILEN,

HITTELÖN UTLOVAS FRÅN MIG!

XJA168
ljudet av ett dött batteri?

Köpte mig ett tungt och enligt expediten bra […]

Problem med airbagen V70 .01

Han har sovit 10 år nu. Knappast han svarar […]

Vida 2014D... utgående...

När jag köpte min Vida & dice fö[…]