Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Håller med Grammse om halkbanan :) (B) (B) Förutom när lappen är hemma så är det den skönaste delen :)
För er som vill veta så gick konkörningen och halkbanan kanon :wink:
Troligtvis boka uppkörning å uppskrivning i veckan.
Men nog om det, det är bilen denna tråd handlar om.

Fick i fredags veta att min bil måste bort från verkstan senast imorgon måndag.
Så jag ägnade hela gårdagen till att leta rätt på någon snubbe som hade en ny fläkt åt mig, och då kom jag på att jag kanske
ska höra med han som jag köpte 260 grillen av. Och som tur så hade han ett komplett värmepaket liggandes med helt fungerande fläkt.
Så upp tidigt imorse (kl.10 :wink: ) och iväg till grannbyn och inhandla värmepaketet. Sen upp till verkstan direkt och sätta igång med bytet.
Men bilen har ju stått ett tag nu, och när jag skulle köra in den i verkstan så gick den bara på 2 cylindrar. Gick inte ens att åka frammåt utan att
den dog. Helt orkeslös. Tog mig ett bra tag innan jag ens hade kommit in verkstan. Väl inne i verkstan så började direkt att plocka isär det inhandlade
värmepaketet. Sedan kapa sönder det gamla för att byta fläkten. Gjorde en "fuling". Men funktion före form. Sen efter jag bytt fläkten så satte jag ihop det igen.
Och såklart hade jag batteritorsk så kunde inte testa. Så jag kopplade in värstingladdaren, började ryka som fan om batteriet, visade sig att det var fruset.
Så det fick stå i varmvatten ett tag. Sen i med batteriet och prova fläkten. Och vips så funkade det skitbra!! :D Skönt att ha en fungerande fläkt i bilen igen.
Sen när jag var klar med fläktbytet så tog jag å satte ihop instrumentpanelen igen som vart halvt nerplockad sen jag märkte att fläkten va paj. Sagt och gjort.
Synd bara att den andra mittkonsolen med en "hylla" uppepå inte passade så fick lov att ta den gamla endå. Blev kanonfint igen.
Så efter jag var helt klar med det så tänkte jag att jag kollar varför den gick på 2 cylindrar, vilket den även gjorde fast den stått inne i värmen i verkstan ett tag.
Visade sig vara att brytarna är helkassa, och tändstiften var då det värsta jag sett. Fick lov att fixa brytarna lite tillfälligt, och satte i sproilans nya Bosch Super Plus Yttrium stift. Fan det blev ju som en helt ny motor. Aldrig i min ägo gått så bra som den gör nu.
Inte nog med det, så när vi körde hem bilen då så märkte vi att den lämnat ett oljespår efter sig. Något läcker olja. Vet inte hur det hänt, men det gör den.
Ska nog ta å undersöka saken imorgon när det är ljust. Skulle inte förvåna mig om något frysit sönder eller något annat otrevligt har hänt så jag får lov att slänga ur motorn å i med en annan. Men det märks väl. Konstigt att inte oljelampan lysde påvägen hem.
Nog snackat, lite bilder kan jag bjuda på.

Bild
Nya fläkten

Bild
Kapat sönder värmepaketet.

Bild
Satt ihop och tejpat igen skarvar.

Bild
ihopsatt igen.

Bild
Nya stift :D :D :D :D

Släng in en kommentar.
kan hända att det kommer bli en paus i dethär nu tills jag fått körkortet. Men vi får se. :roll:
  • 1
  • 31
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 42

Hej Jag har en vän som har köpt en xc9[…]

Service Peugeot 107 2007

Hur skulle du säg att den övergripande k[…]

Volvo 945 STARTAR EJ

Har du larm i bilen?