Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ÄRRet
rockyosigge skrev:
ÄRRet skrev:Med nyckeln..?
Det går inte för att batterit är tomt!!!!
En liten ursäkt kanske..?
Användarvisningsbild
av Nexus
Det kan inte vara så att föra ägaren har bytt mot ett dörrhandtag utan låscylinder för då blir det ju genast jobbigare komma in...
av rockyosigge
Grammse skrev:Det går alldeles utmärkt låsa upp förardörren med bilnyckeln.Det är mekanisk förbindelse.
jag har en V70-99 och gjorde den nyss strömlös bara för att bevisa att det inte bara är en gissning.
Bakluckan har ingen låsscylinder på 99-00 så där kommer du inte in.
Sorry jag har givetvis provat, ( det var det första jag gjorde) men ÅNEJ de gick inte.
Användarvisningsbild
av Suomela
Trodde inte heller det gick...
Det du bör göra är o köpa en flaska 5-56

Dränka låskistan... o lirka med nyckeln.... till slut kan du öppna dörren med nyckeln. hade samma problem själv... V70 t5 -99.

Det är låskistan som ärjat, bara fram med 5-56 så ger de sig till slut, dock fick ja aldrig upp bagageluckan... men förardörren gav med sig till slut iaf :) höll väl på cirka 15minuter :)
av rockyosigge
rockyosigge skrev:Är det någon som vet hur man kommer in i en v70 99a när batteriet är tomt
På Bilia bad dom mig slå ut en ruta, jag tyckte det var väl drastiskt, så jag tänkte att någon hade ett bättre förslag på den tiden som jag var på Torslanda fabriken, ( och byggde 240,740 och 940 ) hade vi en krökt oljesticka och drog i huvvajern från utsidan genom grillen!!!
av Redlös
Om du hissar upp bilen o kryper under så kan du komma åt startmotorn med en startkabel och på så vis få ström i systemet. En på startmotorn och en på lämplig jordpunkt. Sen kan du öppna med dosan!
Användarvisningsbild
av oktan
Du kan också prova att plocka bort vänster blinkers, dra den rakt ut samt sen häkta av kroken, sen kan du ta bort blinkersen helt. Sen är det bara att trä in en krok (jag byggde en av en gammal eker från en cykel), trä in, dra i spärren.
Användarvisningsbild
av oktan
Den metoden har funkat mkt bra för mig på både min 850-94 och min v70-97 samt svärfars v70-00! Utan att ngt gått sönder.
240 b230f lh 2.4 impulsgivarsignal

Jag har bytt tändbox och bränslebox seda[…]

vill veta mera om v60 2013-2014

Hejsan jag letar ny bil och jag är sugen p&ar[…]

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw