Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av vaim
Jag har precis skaffat en v70 -01 med elstol med minne.
Men till problemet, elstolen vill bara fungera ibland. Nu har jag iallafall lyckats ställa in den så det passar mig hyfsat.
Men det är ju grymt störande, säkringen är hel och när den inte fungerar så är det hela stolen som inte fungerar så det är inte någon ensam motor som lagt av.
Kanske är det glapp någonstans eller finns det någon relä som kan börja strula?
Användarvisningsbild
av CarMan
är elstolen orginel eller eftermonterad?

när den funka, ställer den även in ytterbackspeglarna då?
Användarvisningsbild
av CarMan
då har du ialla fall en orginalmonterad. & då är nåt trasigt.

stolen går inte att eftermontera, men dom som gör det ändå, får inte alla funktioner, bland annat så ställer den inte om speglasrna & stolen går bara att manuvrera en stund om jag fattat rätt
av rhw
En kompis hade samma strul som ni på sin v70 han åkte till Bilia fich en ny programmvara för elstolen sedan har det funkat i åtminstånde 2 års tid, han har för sig det då kostade runt 300kr kanske dyrare idag...
Användarvisningsbild
av greeeken
CarMan skrev:då har du ialla fall en orginalmonterad. & då är nåt trasigt.

stolen går inte att eftermontera, men dom som gör det ändå, får inte alla funktioner, bland annat så ställer den inte om speglasrna & stolen går bara att manuvrera en stund om jag fattat rätt
Stolen GÅR att eftermontera o få den att fungera.
Däremot så är det som du säger speglarna går ju inte att få till.
Men det är inte alltid en eftermontering går smärtfritt.
Boxen i stolen är ju boven.
Finns ett par trådar hur detta löser sig.

Sen kan vi ju bara gissa oss fram till vad problemet är nu för TS. Bäst är ju som alltid , läsa ut felkoder.
av Nobyz
rhw skrev:En kompis hade samma strul som ni på sin v70 han åkte till Bilia fich en ny programmvara för elstolen sedan har det funkat i åtminstånde 2 års tid, han har för sig det då kostade runt 300kr kanske dyrare idag...
Hade han samma fel att den bara fungerade ibland?

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]