Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Ja då var det min tur igen att få ett äckligt problem :-(O) E så att det gnisslar/som om nåt sitter löst från höger bakdäck. Var på det idag å tog bort det å kände på alla stag å sånt allt verkade vara bra drog sen på hjulet å ljudet försvann :-DD : men efter typ 20 mins körning så var det tillbaka igen å låter nästan hela tiden räcker med att bilen guppar till det minsta så hörs det VAD FAAN KAN DET VARA har slitit ut hela jävla inredningen för jag trodde det var något löst där men NEJ!. >Kan det vara så att ett stag e trasigt trots att det sitter fats nån som känner igen ljudet?
Kan ta å filma lite så man hör det om det skulle hjälpa. Skulle bli väldigt glad fall det gick att lösa problemet för jag blir tokig av ljudet. Å för att slippa det så får man dra på baslådan :-DD så man slipper höra skiten men det e ju inte en bra lösning :(
:evil: Nä var inte bromsarna heller **::::** har slitit ut allt nu å det låter ändå lister isolering RUBBET! :???: Har slut på ider enda jag kan tänka mig nu är att dämparen e slut men de blev ju bytta i sommars :wink:
Min gnisslade eller knarrade också lite när jag körde över fartgupp och liknande. Och det lät ganska mycket också när man hissade upp den. Försökte att ge stötdämpare hö bak lite olja där den rörliga delen gick in i den fasta delen och den blev TYST. Det var några månadet sedan men den är fortfarande tyst.
Har också ett gnisslande/knarrande ljud i bakvagnen. Hörs mest när man kör sakta över mindre ojämnheter. Tror det kan vara nån bussning i hjulupphägningen. Bytte stötdämpare förra hösten men det försvann inte då så jag gissar att det inte är där felet sitter. Men som sagt det hörs bara när man kör sakta så jag har inte lagt så mycket energi på att leta fel.

Men kommer du på vad det är kan du ju meddela det här!

Har beställt en ny nedre knut, hoppas på[…]

V60 sliter däck bak

Generellt sett kan bussningar i dåligt skick[…]

Generator laddar ej batteriet

Säker på att det inte är en anslut[…]

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]