Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbotomten
Hej! Hade inbrott i min bil för ett tag sedan. Köpte då ett larm på blocket. Har nu legat på hyllan i ett halvår!!
Är det svårt att koppla in till centrallåset. Har en -06:a med ihopfällbar nyckel. Larmet var ett Defa 400-G, tror jag det hette. Är detta ett skit-larm? Och i så fall, finns det något bättre lämpat larm för bilen!
/Jerker
Användarvisningsbild
av CarMan
sälj larmet på blocket o köp ett orginal !

bilen är förberedd för orginal larm, så du monterar bara dit några få enheter & laddar en mjukvara (allt är förberett med färdiga konstaktstycken)
av Turbotomten
Är det en dyr historia, tror du! Kan man plocka det från en bil på skroten och sen programera om den, eller måste den vara "tom".
/Jerker
Användarvisningsbild
av CarMan
delarna kostar ca 1200:- Nya álltså + mjukvara som du även behöver om du köper begagnat
Användarvisningsbild
av CarMan
Turbotomten skrev:Låter ju nästan för billigt. Behöver man komplettera med larmlampa på panelen, signal mm?
/Jerker
Mjukvaran kostar en bra slant antar jag.
Användarvisningsbild
av Soe69
Turbotomten skrev:Hej! Hade inbrott i min bil för ett tag sedan. Köpte då ett larm på blocket. Har nu legat på hyllan i ett halvår!!
Är det svårt att koppla in till centrallåset. Har en -06:a med ihopfällbar nyckel. Larmet var ett Defa 400-G, tror jag det hette. Är detta ett skit-larm? Och i så fall, finns det något bättre lämpat larm för bilen!
/Jerker
Hej

När jag köpte min bil (import) så hade den ingen larm och då jag besökte Bilia i Malmö att fråga om det gick och vad det kostar och det var 2004.
Om bilen är förberedd för orginal larm så delar + mjukvara skulle kosta cirka 3000:-.Ok tänkte jag och eftersom regnummer hjälpte inte att dom kunde kolla om bilen är förberedd för orginal larm så komm jag med chasinummer och det vissade sig att bilen är inte förberedd för orginal larm och då skulle arbete och delar kosta cirka 20 000:-.
Idag har jag defa canbus serie och är jätte nöjd.Defa 400 eller 800 serie passar ej till våra bilar.

Mvh
Esad
ps kolla länk
http://www.defa.com/finn_dok_a.php3?mer ... ng=2&ndid=
Användarvisningsbild
av CarMan
tror inte det stämmer.
nu gissar jag, men jag tror alla bilar är förberda för larm. men alla är inte förberedda för masrörelse sensor (men du kan ju ha larm utan masrörelse sensor)

Sen kan man ha en bil som är förbered för massrörelsesensor, men inte har utag i taket för sensorn. om man då inte vill skära i taket så kan man låta sensorn sitta ovanpå taket, den funkar rakt genom taket.
Användarvisningsbild
av Soe69
CarMan skrev:tror inte det stämmer.
nu gissar jag, men jag tror alla bilar är förberda för larm. men alla är inte förberedda för masrörelse sensor (men du kan ju ha larm utan masrörelse sensor)

Sen kan man ha en bil som är förbered för massrörelsesensor, men inte har utag i taket för sensorn. om man då inte vill skära i taket så kan man låta sensorn sitta ovanpå taket, den funkar rakt genom taket.
Hej

Kan skicka till dig min chasinummer så du kan själv kolla på volvo eller Bilia om du inte tror att det stämmer.Varför jag skulle skriva om detta.Samma problem har jag med stolvärme, alla kablar dragna men går ej få igång eller stämmer ej, har laddat ny mjukvara utan nån hjälp.

Mvh
Esad
Användarvisningsbild
av CarMan
Larm finns som tillbehör, stolsvärme sinns inte som tillbehör. så såhimla konstigt är det inte.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]