Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av handers
Vad kan göra utöver chips och luftfilterbyte för att minska bränsleförbrukningen, drar 1,15 - 1,30 l/mil och på långkörning ca 0,95.
Med husvagn 1,3 oavsett hur hårt eller snällt jag kör? Vägvätaren står idag på 22500 mil och vi beslutat att den skall göra tjänst hos oss i minst 10000 mil till. Uppfräschning pågår alltså.
Vem skall jag vända mej till för att chippa om styrboxen, det verkar finnas en del lycksökare i branchen och dom vill jag undvika. Jag menar att löda in chippet i boxen kan jag lätt göra själv, jag vill att firman ifråga skall kunna "leverera" lite mer än lödjobbet.
Bilen har tillverkningsdatum 1994-05-31!! Kördes på Volvo AB
avd 91840 PV1 t.o.m. dec 1995.
av 960 Regerar
Tjena! D kan vara så att din lambda sond e lite kass... Blir ju så efter några år i värmen vettu... Då kan förbrukningen gå upp... Även ett litet hål i avgasröret innan kat o lambda kan påverka... Jag har själv d på min 960... Förbrukningen ligger på 1.2... Kolla upp det!
Vägmätare saknas

Odo 1000km

Ok, tack för svar. Väldigt intressant. […]

När min V70 var ny så gjorde Volvo tv&a[…]

Kom över en helt ny ratt, nu är jag n&[…]