Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Turbo_virus
Hej!

Har slagit in koden fel 3 ggr. nu står det OFF i displayen. Vad händer? blir den återställd efter ett antal timmar eller är det bara att slänga allt?

MVH//Janne
av blådåren
Låt bilen stå med startnyckeln i radioläge i en timma (tror jag det var annars var det typ 2 timmar) så får du nya försök!!
av Turbo_virus
blådåren skrev:Låt bilen stå med startnyckeln i radioläge i en timma (tror jag det var annars var det typ 2 timmar) så får du nya försök!!
Ok...tack!
Ska radio´n vara på eller av?
av Turbo_virus
Snacka om tur!!!!

Efter att jag låst min radio pga. fel kod 3 ggr Så tänkte jag att jag tar ut hela stereo paketet, men låta ström kabeln vara kvar i stereon för att låsa upp den och sedan åka till volvo med den och snabbt kunna ta ut den för att få en ny kod. Men när jag tog ut paketet så fanns det en 4 handskrivna siffror på ett klistermärke där volvo har alla sina uppgifter på. så igår fick bilen stå med tändningen på i 2 tim så att den blev nollad och så provade jag den 4 siffriga koden....Jackpott rätt kod :D vet inte varför koden stod där, och att det inte är bra..men ren jävla tur för mig :D
Användarvisningsbild
av CP2
Har lagt in min radiokod i adressboken på mobilen bara för att vara säker på var jag har koden nånstans....

https://www.youtube.com/watch?v=iu9z5m78Szw

Följande felkoder SAS-000E Rattvinkelgivare […]

Polestar 5

Är Polestar 5 och ES90 samma bil under skale[…]

Varierande laddtryck Volvo 940

Ja och om den glappar så är det vä[…]