Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tobbev
RCE skrev:Hur ska jag som precis beställt en ny V70 förhålla mig till detta? Man kan ju inte sitta & hoppas på att det ska bli en lika sträng vinter som denna något av de kommande två åren, bara för att se om även min har detta fel.
Tror inte du behöver oroa dig. Finns det en lösning på problemet, vilket det verkar göra, så är det klart att din bil får den lösningen från fabrik.

Jag har inte märkt något problem med min bil. Hur kallt har det varit ute när ni har fått problemet? Här har vi ju haft det kallt i år, men inte så smällkallt som norrut.
Användarvisningsbild
av kave
RCE skrev:Hur ska jag som precis beställt en ny V70 förhålla mig till detta? Man kan ju inte sitta & hoppas på att det ska bli en lika sträng vinter som denna något av de kommande två åren, bara för att se om även min har detta fel.
Försök sök lite mer så hittar du ännu mer fel du kan oroa dig för, min motor rasade ex efter 7 mil när bilen var ny.
För den oroade individen är Internetforum en guldgruva.
av JHg
Tobbev skrev:
Tror inte du behöver oroa dig. Finns det en lösning på problemet, vilket det verkar göra, så är det klart att din bil får den lösningen från fabrik.

Jag har inte märkt något problem med min bil. Hur kallt har det varit ute när ni har fått problemet? Här har vi ju haft det kallt i år, men inte så smällkallt som norrut.
Jag har haft samma problem och jag bor i Göteborg. Eftersom du också är där vet du ju hur kallt det varit :mrgreen:
av Tobbev
Ok, jag har faktiskt inte märkt något. Kan det vara så att man gjorde nåt med dämparna under modellåret? Min är byggd runt vecka 48.
av JHg
Min är byggd vecka 34.
Användarvisningsbild
av Guru
Tobbev skrev:Ok, jag har faktiskt inte märkt något. Kan det vara så att man gjorde nåt med dämparna under modellåret? Min är byggd runt vecka 48.
JHg skrev:Min är byggd vecka 34.
Ni har båda samma grejer som de drabbade.
av Tobbev
Guru skrev:
Tobbev skrev:Ok, jag har faktiskt inte märkt något. Kan det vara så att man gjorde nåt med dämparna under modellåret? Min är byggd runt vecka 48.
JHg skrev:Min är byggd vecka 34.
Ni har båda samma grejer som de drabbade.
Ok, måste vara ojämn kvalité från underleverantören då antar jag.
Användarvisningsbild
av Guru
Tobbev skrev: Ok, måste vara ojämn kvalité från underleverantören då antar jag.
Tyvärr har det inget med avikande materialkvalite att göra heller.
Användarvisningsbild
av Falk
-14°C i Bromma idag.
Fortsätter att skutta runt med "stelopererad" framvagn. Det känns som att åka ofjädrad hästdroska... :roll:
Bilen har varit så här i typ 700 mil nu. Jag börjar tröttna.
Mailade Volvo-ÅF'en i Gällivare, tekniker och verkstadschef, för ett tag sedan för att få lite feedback från deras erfarenheter av bytta bumpgummin, men de svarar tyvärr inte på mitt mail.
Verkstan får inga besked...

Dessutom känns kopplingspedalen lite väl seg i returen i minusgrader.

Skjutsade några japanska tekniker i veckan. De tyckte jag skulle byta till en Honda...
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 16
Bästa mobilhållare till V60 -24?

Som JHg skrev, Brodit is the shit.

På en MY 13 så sitter väl backupb[…]

Om någon av avluftningsslangarna läcker[…]

Fel centerhögtalare?