Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av gages
Otäck upplevelse. Har kört nya XC70-an i Stockholm igår. Stannade för att släppa av passagerare och låg kvar på broms och koppling med fötterna. Minuten senare skulle jag åka men "hittade" ingen kopplingspedal. Den har fastnat i bottenläge och jag var tvungen att dra upp den för hand. Har fungerat senare - men man undrar...
Användarvisningsbild
av henka35
Opps!! in direkt på verkstad... Ingen lek när pedalerna börjar fela.... :shock:
Användarvisningsbild
av Falk
På min V70II finns en tendens till seg action i pedalen när det är riktigt kallt (sub -20°C). Pedalen vill då inte "komma upp" riktigt så kvickt som jag vill att den ska. Inget alarmerande men notabelt. Jag kan inte påminna mig att kopplingspedalen hos den förra tjänstebilen (V70N) visade sån'a tendenser.
av Halvmas
In med bilen direkt bara utan att passera gå. Återkom gärna med vad Volvoteknikerna sa att det var för fel. Som det är nu kan du hamna i direkt otrevliga och osunda situationer. :???:
Användarvisningsbild
av gages
Jag har försökt att få fram felet utan att lyckas. Beställt tid på verkstaden och återkommer med resultatet.
Användarvisningsbild
av opA
Var motorn varm eller kall / nystartad när detta hände ?
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag har råkat ut för "seg" pedal vid kallt väder och kallstart. Kopplingen "högg" också och var allmänt okänslig. Gick dock över fort och har inte hänt nu när det varit varmare så det måste haft med yttertemp att göra. Skall ta upp det med mekanikern.

Hittar inget nytt. Någon som har o vill s&au[…]

köpa en Volvo S / V60

Ok, tack.

Någon som kört med 235/45-18 med et45[…]

Volvo 240 usa front

Är det en original USA front är det v&au[…]