Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Bitez
xc90_executive.. jag säger bara "wow" det va en häftig filmsnutt det. Jag tvekar inte ett ögonblick att s80 V8 kan ge en rejäl jämn match mot en 550... Men det e vad jag tror. Bara för att volvon heter just "volvo" behöver den inte vara slöare än tyskarna. En v8 vore jäkligt roligt att ha. Det ända som bekymrar mig är förbrukningen. Så som jag är, så som jag kör, tror jag fan man skulle nå nästan 1.8liter/mil. Köpa fanskapet vore inte det värsta, däremot kunna äga är väl betydligt dyrare.

den filmsnutten inspirerade mig till bsr... :D inget tjafs med polestar o dyl. garntier hit garantier dit... man verkar få valuta för pengarna hos bsr... 520Nm är väldigt kraftfullt :D

känns som om min tråd här börjar spåra ur... ska nog ta och hyra en helikopter för att sätta alla på plats :PppPppP
av Bitez
Apropå E500 hunda så ska man nog inte överskatta den bilen så mycket. Men, däremot ngt riktigt häftigt råkade jag ut för på tyska autobahn, där en förbannad SMART FOUR FOUR eller va skräpet heter blåste förbi mig när jag höll 215km/h... Det vänner var HÄFTIGT!

fanns väl bara plats för en förare och restan var väl bara motor i den kojan :))))))))))))))
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bitez skrev:Det ända som bekymrar mig är förbrukningen. Så som jag är, så som jag kör, tror jag fan man skulle nå nästan 1.8liter/mil.
Senaste tanken snittade jag 2,12l/mil(uppmätt)! :lol: Har igång den bränsledrivna värmaren 1-2 gånger per dag nu när det har blivit lite varmare.
Användarvisningsbild
av Appel
XC90_Executive skrev:
Bitez skrev:Det ända som bekymrar mig är förbrukningen. Så som jag är, så som jag kör, tror jag fan man skulle nå nästan 1.8liter/mil.
Senaste tanken snittade jag 2,12l/mil(uppmätt)! :lol: Har igång den bränsledrivna värmaren 1-2 gånger per dag nu när det har blivit lite varmare.
Tack vare vintern så har jag faktiskt kommit upp i drygt 2 liter milen! Men då skall man veta att det inte är några ägg mellan fot och gaspedal :-)-)
av perhall
Kan rapportera även här att både V70II 2,5T man och 525iA e60 ligger mellan 2,1 och 2,2 i hetsig statstrafik på vintern - kring 1,3-1,45 om man kör lugnt (och då menar jag bara innanför tullarna i Stockholm). /PH
av Twendor
Xc 60 2.4D-awd ligger like under literen, inklusive 1-2 ganger varmer pr dag. Noe jeg er mycket fornøyd med, da jeg ikke eco kjører.
Faktisk overrasket over at den grovbygde crossoveren bare blir bedre og bedre. ;-//
På langkjøring søndag ble det 0.70 l/mil, med 18 tom og dubb, og flere raske forbikjøringer.
av perhall
Bitez skrev:Apropå E500 hunda så ska man nog inte överskatta den bilen så mycket. Men, däremot ngt riktigt häftigt råkade jag ut för på tyska autobahn, där en förbannad SMART FOUR FOUR eller va skräpet heter blåste förbi mig när jag höll 215km/h... Det vänner var HÄFTIGT!

fanns väl bara plats för en förare och restan var väl bara motor i den kojan :))))))))))))))
E500 som bil är ju inte särskilt kul, då känns en S80 fräschare, men 388hk-motorn är grym. Oavsett vilken modell den hamnar i kör den i princip alltid ifrån konkurrenterna, den är grymt hållbar och ganska snål. Lite märkligt men BMW har inte lyckats matcha den motorn än. En 750i med fler hk och dubbelturbo blir frånkörd av S500 och BMW:n drar mer soppa... i övrigt är ju Mercas motorer inte alltid höjdare... /PH (har tidigare haft Merca 500... som jag saknar)
Användarvisningsbild
av Appel
perhall skrev:Kan rapportera även här att både V70II 2,5T man och 525iA e60 ligger mellan 2,1 och 2,2 i hetsig statstrafik på vintern - kring 1,3-1,45 om man kör lugnt (och då menar jag bara innanför tullarna i Stockholm). /PH
Sett i det perspektivet får man vara rätt nöjd, med tanke på motorstorlek, antal hjul som driver samt växellåda och vikt på min bil, rena miljöbilen!! :mrgreen:
av perhall
Appel skrev:
perhall skrev:Kan rapportera även här att både V70II 2,5T man och 525iA e60 ligger mellan 2,1 och 2,2 i hetsig statstrafik på vintern - kring 1,3-1,45 om man kör lugnt (och då menar jag bara innanför tullarna i Stockholm). /PH
Sett i det perspektivet får man vara rätt nöjd, med tanke på motorstorlek, antal hjul som driver samt växellåda och vikt på min bil, rena miljöbilen!! :mrgreen:
=) båda nämnda bilar är riktigt törstiga vid felkörning. Vid snabb landsväg typ 140-160 ligger 525iA kring 1,0 - mycket bra. Volvon drar 1,0 i 135-140 men säkert 1,2-1,3 i 160. Vid riktigt snål körning är Volvon snålare. Jag är rätt säker på att, baserat på tidigare erfarenheter, automaten gör BMW:n rätt mycket törstigare. Varje bilmodell har körstilar och hastigheter där de gör sig bäst. 2,5T är riktigt snål om man kör 80-90 jämn fart (0,6-0,65). I 180 drar den säkert lika mycket som en T6... /PH
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 10

Inga problem så länge skarvningarna &au[…]

Prestige Performance

Hej. Undrar bara kort om någon här vet […]

Även bilar som inte har elmotor är tunga[…]

Amerikanare är de största exponenterna[…]