Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av xc60fwd
Vad säger ni som kör xc60 2,4d fwd? Hur långt har ni kört och vad är omdömet om bilen såhär långt? Hur ser avgasröret ut, är det ett kromat avslut eller ett vanligt?
av XCThord
Om det är en "vanlig" Momentum/Summum är det ett helt vanligt slutrör. Man kan dock köpa till ett kromat rör som Volvo kallar "ändrör sport" (tror jag).

Är också nyfiken på omdömen om XC60 2,4D FWD. Hoppas nån skriver av sig snart :)
av ewa
Hej. Har en v70 2,4t fwd. Grabben har en S60 2,4t AWD med sportpaket, alltså sänkt. Jag tar mig inte fram hälften så bra som grabben gör fastän hans är lägre, så när jag beställde min XC60 R så blev det en AWD. Ingen tvekan. Mvh. Ewa.
av xc60fwd
Ok, har beställt summum så det blir väl ett "vanligt" slutrör då.

Ewa, jag förstår att du valde awd, ni har väl mkt snö på vägarna i södra skåne nu :wink: Själv kör jag mest i stan så jag hoppas min fwd kommer att räcka till...
av JimmyK
xc60fwd skrev:Ok, har beställt summum så det blir väl ett "vanligt" slutrör då.

Ewa, jag förstår att du valde awd, ni har väl mkt snö på vägarna i södra skåne nu :wink: Själv kör jag mest i stan så jag hoppas min fwd kommer att räcka till...
När beställde du och vilken leveransvecka fick du?
av ewa
Hej. Jag beställde bilen 11 december och har fått prel. leverans vecka 19 på min bils hemsida. Enligt säljaren skall den levereras till mej den 28 April. Ewa.

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]