- mån 15 feb 2010, 16:44
#379237
Steff 99 skrev:Exakt, man måste brassa på av bara satan innan DSTC vaknar upp, det känns som man har sladdat kors och tvärs över halva vägen innan DSTC vaknar och börjar "hala hem bilen"perhall skrev:Intressant det här med skillnaden i kalibrering av systemen. Dels handlar det om hur "yvigt" bilen tillåts rulla, dvs. VOlvo mycket och BMW lite, sen handlar det också om hur försiktigt systemet är - Merca lär ha ett försiktigt kalibrerat system medan BMW ger mer känsla genom att gripa in senare (men sofistikerat). Summa summarum lär ju Volvo-föraren köra försiktigare eftersom man blir mer orolig när bilen dansar omkring på vägen. Bra eller dåligt? Bra för olycksstatistiken, troligen... /PHOm jag förstår rätt menar du att Volvo:s system aktiveras sent , jag har nämligen funderat på om mitt funkar som det ska, eftersom det är mycket sällan som varningen överhuvudtaget lyser /blinkar.
Bilen plogar o slänger utan någon reaktion...men det kanske skall vara så ?
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.