Volvo S/V40 relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av nalle
Som man kanske kan förstå så har jag blivit ute låst från min V40-99 . motorn skar och när jag hämtade den med bil transport så var batteriet tomt så jag var tvungen att låsaupp manuelt,o det fungerade, sen tog jag ur nyckeln o satte den i tändningslåset o stängde dörren,det skulle jag inte gjort för nu kommer jag inte in i bilen dom ända nycklarna jag har är inne i bilen. så nu undrar jag om någon här har ett bättre förslag änn att slå sönder rutan som volvo tyckte att jag skulle göra Mvh Mats
av Jocke71
Nja man skall väl inte tipsa om hur man kommer in i en låst bil utan nycklar. Beställ ny nyckel på volvo, kan ju vara en bra idé eftersom du bara har en nyckel.
Användarvisningsbild
av vetten
Nya nycklar är svindyrt läste jag i en tråd här tidigare. Ingen reservnyckel då försås så en låssmed kanske kan hjälpa dej ?:-/
av nalle
Jajo det är ju sant det skulle ju va riktigt illa att ge inbrotts tipps på ett forum det borde ju jag tänkt på :oops: en ny nyckel kostar mer än en ny ruta så det går bort lås smeden hade en del tipps men jag är inte redo att förstöra bilen såpass ännu. man är ju inte så klurig alla gånger :oops: så alla nycklar satt på samma ring.jag har precis köpt bilen,o är inte så tok glad när bilen skar efter ca60 mil o att jag sedan låser in alla nycklar :evil: men jag är van med bilar där man inte kan låsa förar dörren utan nyckel ?:-/ tack för era snabba svar Mvh Mats
av iskungen
e nog värt o köpa en nyckel till...om nu detta händer igen så får du ju liksom betala låsmed eller glasmästare ännu en gång till...så jag röstar för att köpa en till nyckel :-)-)
av nalle
Hej problemet var inte brist på nycklar utan att alla nyvklarna blev inlåsta i bilen samtidigt,men nu har jag fått bilen upplåst så nu är det bara ett motorbyte kvar så ska skrället säljas Mvh Mats

sen kan man ju tolka media som om att affäre[…]

Generator laddar ej batteriet

Tog ut hela instrumentpanelen idag och mätte […]

Tysta sommardäck V90

Köpte en V60 ultimate 23:a för ett par &[…]

Ta bort kåpan över motorn och lä[…]