Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av VS60
Nu har jag 2,5 fram och back, med tanke att det i så mycket kvar mellan fälg och väg, ska man ha mer lufttryck eller? 2,7 kanske.
Användarvisningsbild
av Danneman
3.0 enligt en lista jag har på datorn hemma, är på jobbet nu så jag kan inte länk. Gör det sen när jag kommer hem om du vill.
Användarvisningsbild
av ER
jag har 3.25 i 225/45-17 så minst 3.3 skulle jag vilja påstå.
Användarvisningsbild
av VS60
VS60 skrev:Nu har jag 2,5 fram och back, med tanke att det i så mycket kvar mellan fälg och väg, ska man ha mer lufttryck eller? 2,7 kanske.
Ja, det skulle jag vilja ha. Vad har du tryck luft på dina däck? Du har väll 18 också?
Senast redigerad av 1 VS60, redigerad totalt 0 gånger.
Användarvisningsbild
av VS60
Så 2,5 bar för lite? För såna däck.???
Användarvisningsbild
av Loner
2.5 bar hade jag på mina 195/55/15" och även nu på mina 205/55/16.

Så 2.5 låter väldigt lite...

/L
av Teemu
var och kollade mina hjul igen efter att märkesverkstaden hade haft bilen inne. Jag hade nu 2,2 bar på alla fyra hjulen. Det är 225/45-17 även på mina hjul. Så inte ens ett lufttryck kan tydligen en märkesverkstad ordna åt en. Hade satt mina på 2,8 bar innan jag lämnade in bilen.
Användarvisningsbild
av Loner
Sen beror det lite på vad man själv mäter sitt lufttryck med, åker man till macken så får man ju bara ett mätvärde på en höft.

Lokaltidningen här var ute ihop med MRF och kollade mackarna pumpar förra sommaren, det var över 1 bars skillnad mellan dom sämsta.

Hur fasen skall då svensson kunna ha ett bra däcktryck?

Får 3.2 bar på OKQ8 medans Statoil visar 2.2 bar..

/L
av Teemu
dom få däcktryckssensorerna som verkstaden fick ordning på visade också 2,2 bar. Vet iofs inte vad det är för felvisningsmarginaler på dom, men mackens pump visade samma.
Användarvisningsbild
av G-kraft
ER skrev:jag har 3.25 i 225/45-17 så minst 3.3 skulle jag vilja påstå.
Har själv den dimensionen på mina däck, har 2,5 på alla 4, är det inte lite för mycket du har , 3.25...Vad ska jag egentligen ha på alla 4 ??

Du kan inte återanvända batteriet tex […]

Trasig Renault Scenic

Ventiltätningar och ventiler på plats. […]

Hejsan. Jag har nog samma problem. Får sign[…]

Hej! Kul att det gick bra. Hur var det med kabla[…]