NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Marres
Jag har en Volvo V50-04, och jag vet att det ska finnas en aux-ingång. Men var? Jag har hört det ryktas att den ska sitta någonstans i mittarms stödet... Kan det stämma? Någon som vet om den på nåt vis är gömd bakom nån beklädnad eller liknande.
Ska nämligen koppla in Iphonen, så är väldigt tacksam för svar =)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Det beror nog på vilken stereo du har.

Tror att det bara är Premium-anläggningen som har AUX-in från den årsmodellen. Jag har då inte hittat någon på min i alla fall (High Performance). Lägsta nivån är Performance. Vilken du har syns när du startar stereon.

/Christian
av Marres
Ok, det har du förmodligen rätt i (du vet nog mer än mig).
Men vad snackar vi för prisnivå för en installation av en sån, eller finns det något annat alternativ att lyssna på Iphone´n genom bilens stereo/högtalare??

Tusen tack för att du svarade!
Användarvisningsbild
av Silver477
Tror du hittar den i kanten på facket bakom mittkonsolen på tidiga modeller
Och på nyare i armstödsfacket.
av foobar
Marres skrev:Ok, det har du förmodligen rätt i (du vet nog mer än mig).
Men vad snackar vi för prisnivå för en installation av en sån, eller finns det något annat alternativ att lyssna på Iphone´n genom bilens stereo/högtalare??

Tusen tack för att du svarade!
Ja, du kan använda en FM-sändare som du kopplar till din iPhone. Finns säkert att köpa på Clas Olsson (eller liknande) för någon hundralapp.

Då är det bara att ratta in rätt frekvens på stereon för att kunna lyssna på dina MP3-filer
Användarvisningsbild
av rosenlorden
Och förmodligen låter det skit. Har köpt en "bäst i test" och jag kan inte rekommendera fm-sändare.
av foobar
rosenlorden skrev:Och förmodligen låter det skit. Har köpt en "bäst i test" och jag kan inte rekommendera fm-sändare.
Självklart låter det inte lika bra. Det behöver man inte vara ett geni för att förstå. :roll:

Men det är ett billigt alternativ som löser problemet ifråga. Sedan är det nog upp till var och en att avgöra om kvalitéten är tillräcklig.
Användarvisningsbild
av opA
Jag köpte denna:
http://www.teknikmagasinet.se och sök på 100317 ( iZound FM-sändare FMT-350 ) och jag kan inte säga att jag hör någon skillnad på ljudet emot om jag spelar upp det direkt på skiva i CD-spelaren.

Sedan beror de väl även på vad det är för kvalité på .mp3:n du tankar ner.

Om jag inte minns fel så kom det inte AUX-ingång på våra bilar fören årsmodell -07 vare sig du har performance, high per. eller premium sound :)
av Marres
Tack för alla tips ang. FM-sändare. Jag har oxå hittat en som ska ge ett nästintill perfekt ljud (finns på den där sidan) http://store.apple.com/se/product/TU372ZM/A
Den är dock en del dyrare, så då är min fråga om nån vet om det är någon större skillnad på denna och den i det föregående inlägget?

Peace =)
Vårda v90 2025

Sådana skador är vanligt förekomma[…]

Optimering

har labbat med boxar förr i tiden och kan s&a[…]

Byte kylare S60 2.4T automat

Hej! Jag och sonen håller på att byta […]

Samma här dessutom dubbelskrock när det […]