- sön 14 feb 2010, 12:18
Nu när vi har -10 grader och snö så kör jag upptining/ fullt fräs på framrutan, antar att knappen heter upptining? efter en liten stund kommer ju värme och rutan tinas. när jag jag väl kör iväg och och trycker in Auto så går den ner på lägsta farten trorts att jag inte har 22grader i bilen, och har bilen arbetstemp. Om jag kör i 35 min så blåser den fortfarande dåligt och de bli inte varmt.
Stannar jag då bilen och stänger av allt, startar bilen med fläkten i Auto läge så värmer den 22 grader och det är bra krydda i fläkten till kupen når ca 20 grader.
Startar jag även bilen iskall och inte använder upptining och har fläkten på auto så när motorn börjar bli varm så ökar fläkten stegvis och värmer upp bilen.
Hoppas ni förstår
Jag skulle ju vilja starta bilen, trycka på upptining, går ut och skrapa rutorna och sedan hoppa in i bilen trycka på auto och sedan köra iväg och att bilen värmer 22 grader som jag har den inställt på. Men så funkar det inte idag....
Varför? ska de va såhär och jag är dum eller kan de va nått skumt fel?
Stannar jag då bilen och stänger av allt, startar bilen med fläkten i Auto läge så värmer den 22 grader och det är bra krydda i fläkten till kupen når ca 20 grader.
Startar jag även bilen iskall och inte använder upptining och har fläkten på auto så när motorn börjar bli varm så ökar fläkten stegvis och värmer upp bilen.
Hoppas ni förstår

Jag skulle ju vilja starta bilen, trycka på upptining, går ut och skrapa rutorna och sedan hoppa in i bilen trycka på auto och sedan köra iväg och att bilen värmer 22 grader som jag har den inställt på. Men så funkar det inte idag....
Varför? ska de va såhär och jag är dum eller kan de va nått skumt fel?