Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av bossehbg
vad är som är så smart med infällbara speglar?
e de nåt jag har missat!
backsensor kan vara till bra hjälp.
regnsensor oxå.
Användarvisningsbild
av Erico
Det är väl med lullull som med mycke annat, låter coolt i fikarummet att berätta om men man uppskattar 10% av det. Jag menar elektriskt innfällbara backspeglar, har under mina 25 år bakom ratten aldrig saknat det, vet inte en gång jag tänkt tanken. Skinnklädsel lika så, varmt på sommaren/kallt på vintern.
Användarvisningsbild
av StringerBell
Jag (och min fru) vill hemskt gärna ha elstol med minne eftersom det skiljer 24 cm mellan oss och vi båda använder bilen ungefär lika mycket. Därför måste man leta efter en bil med mycket utrustning, dvs. summum.
av Fred
Elinfällbara speglar är fantastiskt bra för vissa. Andra har ingen som helst användning för dem. För mig är det otroligt fånigt att lägga in en massa värderingar i resonemangen...

Min bil saknade elinfällbara backspeglar. Jag har klarat mig bra utan på alla mina tidigare bilar men som parkeringssituationen ser ut i Stockholm så har rädslan att bli av med en spegel alltid funnits där. Nu när den urusla snöröjningen gör tvåfiliga vägar till smala gränder är funktionen guld värd och därför köpte jag begagnade speglar till min bil. Dock har jag ännu inte laddat mjukvaran så händer något kommer jag sparka mig själv i ändan rejält! :D Jag parkerar dessutom min bil i ett ganska trångt garage och ibland är det väldigt nära speglarna... :shock:

Parkeringssensorer monterade jag förra sommaren. Otroligt bra hjälpmedel att komma in i trånga parkeringsfickor som dessutom var fantastiskt billigt eftersom jag valde Biltemas!

Bor man på vischan eller i småstäder så har man kanske inte så stor nytta av dessa funktioner men i storstan kan de förebygga stora reparationskostnader och spara mycket tid för bilägaren.

Mvh
/Fred
av Schröder
Kan hålla med om att ju mindre utrustning desto mindre krångel, även mindre verkstadskostnader!
Däremot så är det väldig skoj med mycket utrustning, kanske mindre skoj om 10 år när allt inte fungerar men då har inte jag kvar bilen längre.....
Ingen skall inbilla mig att utrustningen inte krånglar, så är det bara! Dock funkar allt på min förutom dieselvärmarn, har ju motorvärmare så....inte värst akut!
Sen finns det ju vettig utrustning och sånt som inte används så ofta.....Tror det är rätt individuellt hur man värdesätter utrustningen i bilen....
Huvudsaken min bil har Ac, extraljus och en dragkrok, allt det andra som el speglar, baslåda, 18"fälgar m.m...är skoj att ha tycker jag men inte nödvändigt....
Användarvisningsbild
av SvenB
Erico skrev: Skinnklädsel lika så, varmt på sommaren/kallt på vintern.
Har du haft någon bil med riktig skinnklädsel? Riktigt skinn är svalt på sommaren och varmt på vintern. Självklart kan skinnet liksom annan klädsel vara lite varm om solen lyst på den.
Användarvisningsbild
av Martinmat
Det viktiga är väl vad man själv vill ha, om det är snik eller full lyx är ju en annan femma. Sen är det ju oftast så att man får kompromissa när man köper beg. Rätt utr fel färg o vise versa. Ska man få det precis som man vill ha det får man köpa nytt o de e ju snuskigt dyrt
Användarvisningsbild
av XC90_Executive
Bara för att det är en kinetic behöver den nödvändigtvis inte vara snikutrustad.

Det kan vara en helt fullbombad kinetic från Volvo bil t.ex. Inte troligt, men som sagt, bara för att det är ett baspaket behöver den inte vara snik.
Användarvisningsbild
av Erico
KKR skrev:
Erico skrev: Skinnklädsel lika så, varmt på sommaren/kallt på vintern.
Har du haft någon bil med riktig skinnklädsel? Riktigt skinn är svalt på sommaren och varmt på vintern. Självklart kan skinnet liksom annan klädsel vara lite varm om solen lyst på den.
Har haft och jag kom faktiskt på en fördel, när ena dottern var liten han vi knappt till konsum innan hon blev åksjuk och spydde. Var ganska praktisk i det fallet :lol: För övrigt ett elände jämfört plysh.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]