Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Variosboy
Gurra82 skrev:
xoxo skrev:
Variosboy skrev:....
Om nu Volvo kommer underfund med att det tex är en dålig (för klen) pump eller fel på munstyckean så kommer dessa garanterat bytas på garanti.....
!?
3 (tre) år har gått och Volvo håller på att komma underfund med "problemet".
Man (Volvo) ska inte förhasta sig.
:twisted:
Håller med :D Hela tre år :D Man måste ju ändå förstå Volvo, hur lång tid tar det att utveckla en bil? 4-5år och de har inte kommit underfund med problemet under den tiden, nu när de väl fått problemet så tar det kanske 3-4 år att lösa det. Så nästa V70 kommer bli problemfri, vad det gäller vindrutespolarna alltså :D
Nu är det ju inte omöjligt att jag missat det, men jag har inte hört något om det här med spolarmunstyckena fören nu, den här vintern. Å det var det jag grundade mitt resonemang på, att det var ett relativt nytt bekymmer!
av perhall
Måste säga att mina vindrutespolare fungerar utmärkt!
Redan i min MY2002 stod det i serviceboken att service & rep "ska utföras fackmannamässigt", och det var väl då ungefär man började kunna serva bilen på vilken ok verkstad som helst och ändå få saker på garantin.
Jag har också hört argumenten om att "han har jobbat på Volvo" eller "...på BMW". Men det kan ju finnas anledningar till att de slutade - kanske var de duktiga utan att få betalt för det, kanske kunde de inte hantera det senaste, kanske gjorde de som en mek på en kollegas åf, sålde service svart på lunchen och fick sparken...
Det vore ju konstigt om de inte hade jobbat som bilmek alls innan de startade verkstan...
PH

Hej har bytt handbromsbackar och wirar på e[…]

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]