Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Jensen
Infon du fått av Lotez stämmer inte på
den årsmodellen.
Kinetic som du frågar efter motsvarar vad ett
Business PKT innehåller (2003-2005) det finns en nivå under detta
som heter Addtion = Snik.
Detta ändrades till 2007, då Addition försvann och ersattes
med namnet Kinetic = snik från 2007 och framåt.
Med andra ord du har en helt ok utrustningsnivå på din bil.
av LOTEZ
Ingen parkhjälp, ingen xenon, inga elinfällbara speglar, inge skinn möjligen halvskinn, inte nerlackade trsöklar....

Vad har han/hon för "helt ok" utrustningslista?

//LOTEZ
av inkognito
Ingen parkhjälp, ingen xenon, inga elinfällbara speglar, inge skinn möjligen halvskinn, inte nerlackade trsöklar....
Behövs allt detta, parkhjälp, kan ni inte parkera själv?, hur länge håller allt eltjafs innan det börjar krångla? Hur funkar elinfällbara speglar i -25, med en del is på?
Användarvisningsbild
av Erico
inkognito skrev:
Behövs allt detta, parkhjälp, kan ni inte parkera själv?, hur länge håller allt eltjafs innan det börjar krångla? Hur funkar elinfällbara speglar i -25, med en del is på?
Håller med till fullo. Har själv bara dåliga erfarenheter av lullull. Det ska va så lite skit som möjligt som kan strula men tyvärr går det inte i dag att köpa en Volvo utan det mest onödiga: elektriska fönsterhissar. Efter att ha postat ett brev i -25 och tre mil hem med fönstret fastnat nere kan man tänka sej betala extra för en vev.
av Busterina
Jag är en "hon" och jag har klarat mig utan parkeringshjälp sedan jag fick körkort -83.. :wink:

Jag är bara glad att slippa en massa krångligheter som bara pajar sedan.. Xenon har jag också klarat mig utan. Och skulle man nu vilja ha något liknande så finns ju "fusk-xenon-halogenlampor" vad jag förstår.. Jag ska ha extraljus på, det är snyggt tycker jag.

Tacka vet jag bilar från förr, handvev till fönstren och inte en massa el så man måste åka in till verkstad för felsökning mm.. :D

Tack för alla svar!
av llesrof
inkognito skrev:
Så brukar argumentationen låta från de som inte har denna extrautrustning - allt man själv saknar är ändå onödigt.

Elinfällningen fungerar utmärkt i 25 minusgrader. Om sakerna sedan är fastfrusna så skall man inte försöka sig på att fälla in speglarna. Detta förstår de flesta som har denna utrustning. För det går utmärkt att låta bli att fälla in dem. Det fiffiga är att man inte måste använda finesserna bara för att man har dem och de kan. Jag vet att detta kan vara svårt att förstå för den som inga finesser har, men så är det.

Parkeringshjälpen är ett utmärkt hjälpmedel som besparar föraren en massa besvär och tid. Jag utgår från att du inte är konsekvent i ditt resonemang om "onödig" utrustning, för då skulle du över huvud taget inte loggat in här utan hållt dig till ett forum för ryska 70-talsbilar. Och forum, behövs verkligen sådana när man kan ringa till verkstaden eller biltillverkaren och fråga? Eller ringa, man kan ju lika gäran ta en promenad dit. Eller åka kollektivt eftersom bilar i sig är rätt onödiga när det går buss och tåg till de flesta platser.
av Busterina
Jag förstår att de som har all utrustning tycker att det är toppen, men det är inget jag måste ha då jag söker ny bil. Om den jag hittar råkar ha allt detta, då är det ju bara ett plus, men det är inget som jag strävar efter.. Nu hittade jag en -06 som bara gått 5000 mil, och det är jag glad för! Hade den haft alla finesser med, så hade jag säkert varit ännu gladare.. :wink:

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]