Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av v70_putte
Hejsan!

fick för ett par veckor sen stopp på bilen i en rondell (bilen bara dog)..sagt&gjort med fasan över att efter 59000 mil så skulle den begravas med kamremsbrott,in på volvo för felsökning..de ringde å sa att genom ett förmodat oljeläckage så ha v-pumpsremmen hoppat för det fanns olje på kugghjulen,kamrem hade ej gått av och motorn hade klarat sig..jippie tänkte jag och kollade pris för stor service med felsökning för 530 spänn..11600kr ville de ha..hejdå sa jag och kontaktade en lokal verkstad som jag känner som är akrediterad och han ville ha 7600kr för samma jobb..4000kr i skillnad å volvo blev sura för att de inte fick göra jobbet..de bytte remmar å hela köret å när de väl ska starta igång den märker de va jag kanske trott...det kommer inget bränsle fram..TACK VOLVO för den felsökningen...tur i oturen så skulle ändå enligt intervall remmar bytas om 1000 mil men nu blir det ju ändå kostsamt..men jag tjänar ju på det för att istället köpa en annan (nybil nya problem) gick ändå igenom besiktning med blanka papper i dec samt 3 år innan oxå och jag vet va jag har bytt på denna..men men..
bränslepump va kostar en ny sån(hört de kan va rätt dyra) resp beg rek pris?
relä kan det vara så enkelt?
läst lite trådar här om inställning på pumpen,har det i samband om det inte kommer fram bränsle alls oxå?
har kcr box ,om den "pajar" kan den störa?har aldrig varit med om att den gjort det men ändå..
lr kan det vara något annat?säkring kollad..

tacksam för svar på någon av mina frågor samt att ni läst långa inlägget=)
hej om jag har förstått det hela rätt så har allså dieselpumpsremmen kuggat och du har fått dit nya delar.
Men nu får du inte fram något bränsle
Prova med att trycksätt tanken om lossa bränslematningen in i pumpen så att du får ur all luft.
Sedan kör motorn på starten samtidigt som du luftar samtliga spridare.
Jag gjorde så på min när remmen hade kuggat för att få fram trycket.
mvh ante
Volvo 440 Överhettar

..Ny termostat samt fyllt på vatten Hj&a[…]

Algerna har inte kommit till pumpen. De borde fast[…]

Jag fick den tillslut kalibrerad och allt ser ut a[…]

Fords bensinmotorer är ju av typen EcoBoost o[…]