777 skrev: Tycker bara att det funkar ibland på min bil. Har snackat med verkstaden som vill att jag provar att programmera nycklarna en gång till, så jag vill kolla så jag verkligen gör rätt. :roll:
När du ställt in stolen, lagrar du det i något av minnena i stolen då? Eller låter du det bara vara och stänger av bilen? N1 lagrar i position 1 och N2 i position 2? Tycker instruktionsboken lämnar en del i övrigt att önska när det gäller denna inställning.
/Danne
Först och främst: Det finns en
uppdatering till minnesfunktionen till stolarna!!! Låt inte verkstaden snacka en massa skit, be dem istället ladda in denna! Till mig sade en versktad att det inte fanns någon nyare med de ljög / orkade inte kolla upp ordentligt. Kläm åt dem ordentligt om detta.
Felet är att det ibland fungerar med minnet, men att det fr.a. när det är kort tid mellan låsningarna, men står bilen under natten glömmer den bort vem som låste med vad.
Vad gäller nycklarna och inställningar:
Stolarna kommer ihåg nyckel och inställning. Du har stolsminne 1 lagrat. Du låser med nyckel 1. Du har stolminne 2 lagrat, du låser med nyckel 2. Det är utgångsläget. Håller man sig till detta är allt ok. Skulle du någon gång låna nyckel 2, och låser med stoläge 1, har du "sabbat" det hela. Stolen kommer bara ihåg senaste låsningen och stolläget, så nu kommer nyckeln agera som den var nyckel 1. Alltså: Lånar man Nyckel 2 och kör med Stolläge 1 men vill bevara Stolläge 2 för denna nyckel måste man
innan man låser manuellt trycka fram Stolläge 2, innan man låser. Varje gång man låser skall man alltså tänka till. Vilken nyckel har jag? Vilket läge har stolen? Min nyckel, min stolinställning, min låsning. Fruns nyckel, fruns stolinställning, fruns låsning.