- sön 31 jan 2010, 23:34
Allt började när en ballaster till höger halvljus gick sönder av någon märklig anledning, så jag tog bort den och gav mig fan på att få en ny, lämnade dock höger sida obelastad. :-(O)
Tjejen tog bilen dagen efter, hon ringde och sa att halvljuset på vänster sida hade svikit henne, tänkte lite för mig själv att det måste vara lampvarningen som ställt till det, men icke, kom hem med den nya ballastern och kopplade in, vips så fungerade det på höger men fortfarande inte på vänster, började felsöka,
finns ingen spänning mellan + och - till lampan, men jag har spänning i säkringsboxen på v halvljus, säkringen är såklart hel.. Jord kabeln är ok.
Går tillägga att jag även testat halogen h7 lampor.
Någon som har varit med om liknande eller som tror sig veta vad felet kan vara?
Skulle vara enormt tacksam!
Tjejen tog bilen dagen efter, hon ringde och sa att halvljuset på vänster sida hade svikit henne, tänkte lite för mig själv att det måste vara lampvarningen som ställt till det, men icke, kom hem med den nya ballastern och kopplade in, vips så fungerade det på höger men fortfarande inte på vänster, började felsöka,
finns ingen spänning mellan + och - till lampan, men jag har spänning i säkringsboxen på v halvljus, säkringen är såklart hel.. Jord kabeln är ok.
Går tillägga att jag även testat halogen h7 lampor.
Någon som har varit med om liknande eller som tror sig veta vad felet kan vara?
Skulle vara enormt tacksam!
Senast redigerad av 1 ne0x, redigerad totalt 0 gånger.
- By XC60Recharge