Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Dicer
Har i vår V70N -01 problem med falsklarm, och för stunden är säkringen urdragen för att slippa tjut när man står på jobbet/sover etc.

Men nu har frun märkt att när hon ibland ska köra så startar bilen och dör efter 3 sekunder, och någon sa att det kan ha att göra med att säkringen är ur och startspärren har gått in.

Är det nån som kan förklara hur det kan hänga ihop?
av Daddan
Det bästa är att läsa ut felkoder. Mest troligt vid falsklarm på en -01 är att batteriet tagit slut i sirenen, men man vet inte utan felkod. Om startspärren går in kan man inte starta bilen alls vad jag känner till.
Användarvisningsbild
av Severin
Men om om bilen oftast starar med säkringen ur och den bråkar i starten ibland så är det nog bara antennringen eller nyckeln.

Bilen startar men när den inte får nån signal från nyckeln via antennringen så stryper den tändningen tror jag det är så den startar men lägger av efter ca 2sek när startspärren går in

Sen så har många som har haft problem med falsklarm varit trådarna i bakrutorna som har antingen oxiderat eller gått av.

Har du rörelsesensor och använder kupévärmare? Om ja så är det garanterat en bov i dramat
Användarvisningsbild
av Severin
Antennringen sitter runt tändningslåset (den som är graderad I II II)

Den sensorn jag tänkte på va rörelsesensorn som sitter inne i kupén på b-stolpen tror jag den sitter,har man en kupévärmare så tror den att det är nån i bilen och larmar
Användarvisningsbild
av Sparkz
MMS, massrörelsesensor sitter mitt i taket. Kan ge falsklarm.

Sirenen är vanligt, batteriet börjar läcka och så ärgar allting sönder på kortet.

Men åk till verkstad och läs ut larmorsaker, det är ingen mening med att gissa när svaret finns där.

Det kommer ju värme men ibland är det f&[…]

@Wakki , Konsumentköplagens sträcker si[…]

Hej! Jag har felkoden 1A51-Kommunikation med SRS,[…]

Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]